Eye Wish

Eye Wish is door haar klanten verkozen tot beste opticien van Nederland. Deskundigheid, klantvriendelijk personeel en service genieten top prioriteit bij Eye Wish. Men kan hier onder andere terecht voor persoonlijk stijladvies, online stijladvies, oogmetingen of contactlens controle. Klanten hebben de mogelijkheid bij Eye Wish om online, via de webshop, hun zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen te bestellen. Daarnaast kan men ook online monturen reserveren en bij een winkel in de buurt passen wanneer het de klant goed uitkomt. Klanten die eenmalig contactlenzen en/of een zonnebril bestellen, kunnen hun iDeal of creditcard gebruiken bij de betaling. Indien men een abonnement afsluit om maandelijks lenzen thuis te laten bezorgen, dan betaalt men alleen voor de eerste maand met iDeal. Hierna wordt de kosten middels automatische incasso afgeschreven. Klanten kunnen bij Eye Wish ook terecht om hun bril te laten controleren, te stellen en te reinigen. Daarnaast kan men ook terecht bij Eye Wish voor alle vragen, die men heeft over zijn of haar bril. Een juiste behandeling van een bril zorgt ervoor, dat de bril langere tijd meegaat. Klanten kunnen ook gebruik maken van de EyeWish@Home optie. Met deze optie krijgen klanten hun contactlenzen en vloeistof gratis thuis bezorgd. Eye Wish Opticiens vindt dat daar deskundig advies en een optimale service bij hoort. Men krijgt daarom ook elk half jaar een gratis professionele oogcontrole. Men kan daarnaast ook ten alle tijden terecht bij de professionele klantenservice van Eye Wish.

Stijladvies

Klanten kunnen bij Eye Wish niet alleen terecht voor het kopen van een bril, maar men kan daar ook terecht voor persoonlijk stijladvies van de Eye Wish Stylisten. Dit bedrijf is zich ervan bewust, dat een bril niet alleen bedoeld is om beter te kunnen zien, maar dat het ook het visitekaartje is van de mens. De Eye Wish opticiens zorgen er dan ook graag voor, dat klanten een bril kopen die bij hen past. De stylist neemt de tijd om de gezichtsvorm en kleuranalyse te achterhalen van de klant. Op basis hiervan wordt er samen met de klant gezocht naar de perfecte bril.


Online stijladvies

Het kan ook wel eens voorkomen, dat klanten geen tijd hebben om naar de winkel te gaan voor persoonlijk stijladvies. Deze klanten kunnen op de website van Eye Wish terecht voor online stijladvies. Het enige wat men moet doen is als eerst drie representatieve foto's van zichzelf maken Het liefst een portretfoto waarop de klant met en zonder de huidige bril poseert. Deze foto's moet de klant dan online uploaden. Vervolgens wordt de vraag van de klant en de foto's voorgelegd aan de styliste. Deze analyseert de foto's en geeft binnen 48 uur antwoord op de gestelde vragen. De klant ontvangt dan een e- mail met advies van een van de Eye Wish Stylisten. Daarin zit altijd een voorstel van 3 brillen die aan de hand van de analyse bij de klant past.


Oogmetingen

Klanten kunnen bij Eye Wish opticiens ook terecht voor het doen van hun oogmetingen. Vooral als men het gevoel heeft dat de ogen wat verslechterd zijn of als men gewoon wilt weten wat de gezondheid van de ogen is, kan men bij Eye Wish terecht voor een oog meting. Eye Wish Opticiens adviseert klanten namelijk om eens in de twee jaar hun ogen door een opticien of optometrist te laten controleren. De behoefte van de kant en de eventuele klachten worden hierbij geanalyseerd en de gezondheid van de ogen, de huidige bril en of contactlenzen worden gecontroleerd. Hierna worden de ogen gemeten en kan de krijgt de klant persoonlijk advies.


Montuur online reserveren

Klanten hebben bij Eye Wish de mogelijkheid om middels de 'Click and Collect' optie hun montuur online te reserveren en hierna te passen in de winkel. Klanten kunnen dan op hun gemak online een monturen uitzoeken en hebben ook nog het voordeel om online advies te krijgen van de styliste. Klanten kunnen maximaal drie brillen reserveren via de webshop, en deze in de winkel passen wanneer het ze goed uitkomt. De 'click and collect' optie is geheel gratis en vrijblijvend.


Contact gegevens

Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen klanten gerust contact opnemen met de helpdesk van Eye Wish via het telefoonnummer 0800 – 02 02 745 (optie 2) (gratis). Dit kan elke werkdag van 09.00u tot 18.00u. Daarnaast kan men ook een brief sturen naar het onderstaande postadres: Eye Wish Opticiens Klantenservice Antwoordnummer 5008 3769 ZV Soesterberg


Eye Wish Reviews

    Slechte kwaliteit glazen

    Ik ben al jaren klant bij Eye wish maar nu valt me op dat de kwaliteit van het glas slecht is.
    Ik denk door de akties die ze hebben ze toch ergens iets moeten afknabbelen....en dat zijn volgens mij de glazen. Al na paar weken krassen en heel moeilijk schoon te maken. Ik betaal 300 per glas en dat is wel veel voor zulke slechte kwaliteit. Service is top maar je wilt ook goed spul.

    Sterke punten
    Service

    Zwakke punten
    Slechte kwaliteit glas

    dubbel oplichterij

    Wij zijn dubbel opgelicht, twee mensen in ons gezin door verschillende filialen van Eye Wish. Mijn dochter moest constant nabellen om te vragen voor haar lenzen, Uiteindelijk is zij weggegaan naar andere opticiën.
    Ik heb bij een ander filiaal een bril besteld. Die heb ik slechts één jaar gedragen, toen bleek, dat de glazen veel te zwaar voor de montuur waren. Verder heb ik een nieuwe bril gekregen, maar zonder financiële compensatie, want de eerste bril was duurder. Ik heb geen gevoel dal ik een koning ben, want klant is koning, ik ben gewoon een dienstmeid.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Kennis en service

    Wij zijn bedonderd door Eye Wish Haren (Gr.)

    Wij voelen ons bedonderd!

    Afgelopen woensdag 12 september 2018 heb ik mijn vader die in een verpleeghuis woont en in een rolstoel zit opgehaald om daarna in Haren bij Eye Wish opticiens een nieuwe leesbril te kopen.
    Wij kwamen binnen en werden geholpen door een veertiger meneer Ton V., in eerste instantie vriendelijk. We lieten ons adviseren voor een montuur en overhandigden het recept van de oogarts.
    Al gauw bleek dat de meeste monturen die de verkoper opzette bij vader merkmonturen waren van tussen de € 350,00-€500,00. Hier komen dan nog de glazen van € 180,00 per stuk bij, totaal rond de € 750,00. Een montuur van het merk Porsche (titanium) prijs € 379,00 was erg mooi en ook sterk in gebruik. Mijn opmerking was (vader qua cognitief niet meer in staat zelf het woord te voeren) was dat dit wel erg prijzig was en of er goedkopere monturen bij waren. Ton V. kwam toen met een onbekend merk montuur voor € 199,00. Hier gingen wij verder mee, er werd ons koffie aangeboden en geserveerd door (bleek later) een jonge dame met hoofddoek die daar stage liep.
    De verkoper begon administratieve handelingen in de computer in te voeren, op mijn vraag of er ook aanbiedingen/acties waren werd geen antwoord gegeven?, daarom besloot ik zelf op mijn mobiele telefoon de site van Eye Wish dit op te zoeken en zag gelijk een mooie aanbieding die al vanaf augustus 2018 liep en nog tot oktober 2018 loopt. In deze actie werden de merkmonturen verkocht met een Citytrip óf 50% korting op een merkmontuur. Ik confronteerde de verkoper Ton V. met deze aanbieding, Ton V. reageerde verbazend … “hier weet ik helemaal niets van” … en vroeg direct of hij mijn mobiele telefoon wel even mee mocht hebben om aan zijn collega (de franchisehouder) die bleek later beneden in een kelder uit het zicht van de winkel zich bevond. Tijdens het lange wachten trof ik op het bureau van de verkoper een folder aan van Eye Wish met in het groot de actie afgebeeld waar de verkoper Ton V. helemaal niets van wist. Ondertussen maakte ik mij zorgen aangezien ik mijn mobiele telefoon open had meegegeven en het een kwartier duurde voordat de verkoper eindelijk weer terug kwam (in tussentijd waren er al klanten weggelopen uit de winkel en een oudere meneer boos werd op de stagiaire omdat hij alleen iets wilde afrekenen en zij dit niet kon en de stagiaire alleen was in de winkel namens de opticien).
    Eindelijk kwam de verkoper weer terug en gaf aan dat ik gelijk had en er op de merkmonturen 50% korting werd gegeven. Ik merkte toen op dat wij dan graag voor de mooiere Porsche (titanium) prijs € 379,00 wilden gaan, met aftrek van de korting was dit montuur dan goedkoper dan het goedkopere model van € 199,00 waar geen korting op zat.
    De verkoper had toen vanaf dat moment niet veel klantvriendelijkheid meer over zich, in rap tempo werden de nodige handelingen en een doorslag factuur van € 548,00 gemaakt en voordat we het wisten was meneer verdwenen om iets anders te gaan doen, wij stonden vervolgens op om de winkel uit te gaan.
    Bedonderd: wij voelen ons bedonderd omdat de verkoper Ton H. ons niet in het begin heeft geïnformeerd over een actie waarvan hij het bestaan zeker wist en bewust verzweeg! Vervolgens een stukje theater opvoeren en hoe komt deze persoon erbij om mijn mobiele telefoon mee te nemen naar een afgesloten vertrek beneden in de kelder en hier ruim 15 minuten te blijven??
    De volgende dag omstreeks 09.40 uur heb ik telefonisch contact gezocht met de eigenaar van Eye Wish in Haren de E. Geersing en de situatie zoals hierboven beschreven uitgelegd.
    Zijn antwoord was heel kort : dan annuleren wij toch deze order! Geen excuses, geen gevoel voor de situatie (waar hij zelf ook in voor kwam..), aan het einde van het gesprek confronteerde ik meneer Geersing met het feit dat hij niet eens 1x excuses had gezegd, ook toen kwam er geen excuses over zijn lippen. Op mijn meerdere verzoeken tijdens het gesprek om s.v.p. een bevestiging middels de mail aan mij te sturen dat de koopovereenkomst was geannuleerd werd telkens negatief geantwoord, zijn opmerking was : u heeft mijn woord en dat is genoeg. Uiteindelijk heeft meneer later in de ochtend toch nog een korte bevestiging van annuleren toegezonden, helaas wederom zonder een excuus!.
    Nadat wij contact hadden gezocht met de franchisehouder van Eye Wish Haren hebben wij direct daarna contact gezocht met Eye Wish hoofdkantoor te Soesterberg, de klachtenmedewerker Hugo stond ons vriendelijk en begripvol te woord en vroeg of wij dit verhaal wilden mailen, Hugo de klachtenmedewerker van Eye Wish Soesterberg zou uiterlijk dinsdag 18 september op deze klacht terugkomen, helaas niets meer mogen vernemen van Hugo of van een andere medewerker van Eye Wish!? Wij verwachten van Eye Wish op zijn minst excuses en wellicht een gebaar i.v.m. de kosten die zijn gemaakt voor ondergetekende om de reis die meer dan een halve dag heeft geduurd en ingrijpend was voor mijn vader en de nodige brandstofkosten en parkeergeld heeft gekost.

    Sterke punten
    Geen sterke punten!

    Zwakke punten
    De klant bewust voorliegen door acties te verzwijgen en een theaterstukje op te voeren. Zeer slechte klantenservice van Eye Wish te Soesterberg

    Prutsers

    Bril en zonnebril aangeschaft. Totaal verkeerde opmerking waarschijnlijk, want ik zag alles dubbel en werd erg onzeker. De zonnebrilglazen op sterkte snel eruit laten halen en vervangen door de originele glazen. De bril gaan gebruiken als reserve, omdat ik er eigenlijk niets aan heb.
    De dame in deceinkel wimpelde het af Als je moet even wennen.
    Paar honderd euro lichter en geen goede bril. Loop nog met de oude op. Die wel goed is
    Toch maar terug naar oude opticien.

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Lange wachttijden. Heeft personeel wel scholing gehad?

    ontzettend slecht

    bij de eyewish maandlenzen besteld voor 20 euro per doosje. Nou heb je 2 ogen en dus 2 doosjes nodig, dat betekent 40 euro per maand.
    opmeting is prima gegaan, en er werd gezegd dat het een klein weekje zou duren voordat de lenzen binnen ouden zijn, vrij snel dus.
    na 1.5 week gewacht te hebben eyewish gebeld om te vragen waar ze bleven. ze waren net binnen zeiden ze, dus een afspraak gemaakt voor diezelfde week op vrijdag. op de dag van afspraak, inmiddels 2 weken later, kreeg ik een telefoontje van de eyewish dat de lenzenspecialist niet aanwezig is, en de afspraak niet door kon gaan. de volgende afspraak kan pas worden ingepland op de komend e DONDERDAG!!!!. 3 weken later na bestelling dus. ze hadden veel eerder kunnen bedenken wanneer die specialist er wel of niet is door simpel hun hersenen te gebruiken.

    Sterke punten
    vriendelijk ontvangst met koffie en thee.

    Zwakke punten
    te lange wachttijden na bestelling
    niet nadenken
    3 weken later pas geven na een belofte van een klein weekje

    Niet thuis bij fout advies

    Wij zijn samen bij Eyewish groeneveld Oud beijerland geweest. Mijn vriendin heeft lenzen gekocht.
    Wij zijn vriendelijk ontvangen met thee en koffie.

    Mijn vriendin heeft daar lenzen aangeschaft. Haar ogen waren niet achteruit gegaan, maar haar zicht wel.
    Volgens de verkoper kon ze beter harde lenzen nemen, dan zal haar zicht tot 90% verbeterd worden, dat
    zal in haar geval met zicht van 30% een verbetering zijn van 60%. Wij gaven aan wegens de medicatie van mijn vriendin voor spierziekte erg was, maar ze zeiden van niet. Achteraf hebben ze ook niet om de soort medicatie namen gevraagd.

    De lenzen werden besteld. Het liep niet goed, in de proef perioden vielen ze eruit, en zorgde voor een lichte ontsteking in het oog.
    Toch zijn we doorgegaan op advies van Eyewish. Alles zou beter worden.

    Ze gaven aan dat de perioden gratis was, maar aan het eind moesten we gewoon 300 euro afrekenen. Mijn vriendin wilde graag lenzen, dus zijn we ermee door gegaan. Helaas na 1,5 maand is de lens voor de zoveelste keer uitgevallen, alleen nu op een drukke plek. Niet meer terug te vinden. Eyewish medewerker Patrick had voor ons alleen de oplossing om de lens opnieuw te bestellen voor 60 euro. Om te kijken naar een bril werd niet op gereageerd.

    Wij vertrouwde het niet, en zijn bij 3 opticien zaken geweest. Alle 3 kwamen ze met de volgende conclusie;

    1. Eyewish heeft gelijk dat het achteruit gaan van de ogen niet veel was, maar door draaing van glas is zicht minder geworden, en dat kan ook goed met een bril.
    2. Waar ze onzin hebben verkocht is de 60% verbetering van de lenzen. Alle drie de opticiens hadden over een maximaal van 10%.
    3. Daarnaast adviseerde ze aan mijn vriendin alle drie geen harde lenzen maar
    zachte lensen, wegens droge ogen. Ook gaven ze aan, dat uitvallen ook aan de bolling lag, en die juist in de wen perioden belangrijk was om die te controleren. Dat is niet gebeurd.
    3. Ook gaven we hier aan over de medicatie en 2 opticiens hadden zij daar ook twijfels over of lenzen goed idee waren.

    Wij hebben Eyewish nog gebeld of er iets te regelen was ipv nieuwe lens met de bril, maar hierin gingen ze niks doen. Ook niet na onze tweede telefoontje.
    Dit bovenstaande verhaal van de conclusies heb ik hun ook in een brief opgestuurd. Helaas hebben wij niks meer vernomen van dit bedrijf. Hun reclame voor goede service geld niet als aftersale!

    Ik ben niet zo van de prijs, maar mijn vriendin heeft een bril gekocht inclusief ontspiegelde glazen voor 99 euro, iets waar Eyewish begin met alleen een montuur. Ik zou niet weten wie daar nog klant wil zijn!

    Sterke punten
    Koffie en thee, op gemak stellen, de tijd nemen

    Zwakke punten
    niet thuis zijn bij fout advies
    geen oplossingen aanbieden
    in verhouding eigenlijk heel duur

    scheurende lenzen

    Had een bril laten opmeten bij eyewish.
    Aangezien ik diabetes heb kan ik niet doorgaan met een hema brilletje.
    Zeer netjes en uitgebreid geholpen.
    na een jaar wilden ik van mijn bril af,en wilden graag lenzen.
    Eye wish prima bevallen,dus daar laten opmeten.
    Eerste instantie niet de goede lenzen,eye wish opnieuw opgemeten, en goede gehad.
    Tevreden voor de eerste 3 weken.
    Brandend en pijnelijk oog,een lens gescheurd.
    voor de eerste keer lenzen,kan gebeuren.
    Na 2 maanden weer hetzelfde probleem.
    Nu na 4 vier weken weer!!!!!
    DEZE MAANDLENZEN KOSTEN MIJ 167,00 PER HALF JAAR!!!
    Ik heb helaas nog maar 5 maanden mijn lenzen fatsoenlijk in gehad,wij betaald de overige maanden.
    Ik ben student,en ben straks echt afhankelijk van hema of lens online sites.
    Denk je kwaliteit te kopen....dus niet!

    Sterke punten
    Bij aankoop zeer vriendelijk en geduldig,goede adviezen(want zij kunnen aan je verdienen)

    Zwakke punten
    Niet thuis geven bij klachten.
    Niet klantvriendelijk,
    Niet eerlijk.
    Durven de problemen niet toe te geven(maar zijn op de hoogte)
    Bang voor hun baan(letterlijk gezegd)
    Schandalig dat jij als klant onder deze druk en angst ,genoegen moet nemen met je klachten en de extra kosten die je moet maken

    EyeWish@home volstrekt waardeloos

    EyeWish@home levert de dienst voor het maandelijks opsturen van lenzen en bijbehorende vloeistof. Dat klinkt heel mooi maar de praktijk is anders.
    Bijna standaard wordt er geen vloeistof meegeleverd en het is ook altijd maar weer afwachten of je je lenzen op tijd hebt. Vloeistof moet je dus zelf vaak alsnog bij de EyeWish winkel op gaan halen.
    EyeWish@home int wel het geld maar komt standaard haar afspraken niet na.
    Telefonisch contact leert dat het ze allemaal heel weinig interesseert. Erg klant onvriendelijk en onbetrouwbaar.
    Het zou me niet verbazen als met enige regelmaat klanten verkeerde lenzen toegestuurd krijgen. Wij gaan snel stoppen met EyeWish@home

    Sterke punten
    De opticien (voorheen Het Huis) is prima, jammer dat ze zijn overgegaan in Eye Wish.

    Zwakke punten
    EyeWish@home is onbetrouwbaar en komt standaard contractuele afspraken niet na.

    ingeluisd door Eye Wish

    Eye Wish heeft mij de verkeerde lenzen geadviseerd, maar weigert mijn geld € 125,- terug te betalen.

    Eye wish in de Breestraat in Leiden verkocht mij een set dure lenzen. De lenzen die ik had zouden verouderd zijn en uit de handel gaan en de nieuwe zouden heel goed zijn.
    Deze lenzen leidden echter binnen vier dagen na de aanschaf tot heftige oogontsteking aan beide ogen.
    Toen ik hierover kwam klagen lag het volgens eye wish natuurlijk niet aan de lenzen. Ik heb 10 jaar lang andere lenzen gebruikt die geen klachten gaven. Het was dus gewoon een fout om mij die nieuwe lenzen te adviseren.
    Vervolgens wordt ik maandenlang aan het lijntje gehouden: een paar dagen geen lenzen, twee weken geen lenzen, nog eens twee weken. Nee, het was volges Eye wish niet nodig naar de huisarts te gaan.

    Uiteindelijk verwees de huisarts mij naar de oogarts. De oogarts raadde mij aan helemaal geen lenzen meer te dragen!

    Ik ben erg teleurgesteld in Eye wish.

    Sterke punten
    verkooptechnieken

    Zwakke punten
    slecht advies
    verkopen van ongeschikte producten
    duur
    onbetrouwbaar

Bezoek Eye Wish

Schrijf een review