Wij zijn samen bij Eyewish groeneveld Oud beijerland geweest. Mijn vriendin heeft lenzen gekocht.
Wij zijn vriendelijk ontvangen met thee en koffie.
Mijn vriendin heeft daar lenzen aangeschaft. Haar ogen waren niet achteruit gegaan, maar haar zicht wel.
Volgens de verkoper kon ze beter harde lenzen nemen, dan zal haar zicht tot 90% verbeterd worden, dat
zal in haar geval met zicht van 30% een verbetering zijn van 60%. Wij gaven aan wegens de medicatie van mijn vriendin voor spierziekte erg was, maar ze zeiden van niet. Achteraf hebben ze ook niet om de soort medicatie namen gevraagd.
De lenzen werden besteld. Het liep niet goed, in de proef perioden vielen ze eruit, en zorgde voor een lichte ontsteking in het oog.
Toch zijn we doorgegaan op advies van Eyewish. Alles zou beter worden.
Ze gaven aan dat de perioden gratis was, maar aan het eind moesten we gewoon 300 euro afrekenen. Mijn vriendin wilde graag lenzen, dus zijn we ermee door gegaan. Helaas na 1,5 maand is de lens voor de zoveelste keer uitgevallen, alleen nu op een drukke plek. Niet meer terug te vinden. Eyewish medewerker Patrick had voor ons alleen de oplossing om de lens opnieuw te bestellen voor 60 euro. Om te kijken naar een bril werd niet op gereageerd.
Wij vertrouwde het niet, en zijn bij 3 opticien zaken geweest. Alle 3 kwamen ze met de volgende conclusie;
1. Eyewish heeft gelijk dat het achteruit gaan van de ogen niet veel was, maar door draaing van glas is zicht minder geworden, en dat kan ook goed met een bril.
2. Waar ze onzin hebben verkocht is de 60% verbetering van de lenzen. Alle drie de opticiens hadden over een maximaal van 10%.
3. Daarnaast adviseerde ze aan mijn vriendin alle drie geen harde lenzen maar
zachte lensen, wegens droge ogen. Ook gaven ze aan, dat uitvallen ook aan de bolling lag, en die juist in de wen perioden belangrijk was om die te controleren. Dat is niet gebeurd.
3. Ook gaven we hier aan over de medicatie en 2 opticiens hadden zij daar ook twijfels over of lenzen goed idee waren.
Wij hebben Eyewish nog gebeld of er iets te regelen was ipv nieuwe lens met de bril, maar hierin gingen ze niks doen. Ook niet na onze tweede telefoontje.
Dit bovenstaande verhaal van de conclusies heb ik hun ook in een brief opgestuurd. Helaas hebben wij niks meer vernomen van dit bedrijf. Hun reclame voor goede service geld niet als aftersale!
Ik ben niet zo van de prijs, maar mijn vriendin heeft een bril gekocht inclusief ontspiegelde glazen voor 99 euro, iets waar Eyewish begin met alleen een montuur. Ik zou niet weten wie daar nog klant wil zijn!
Sterke punten
Koffie en thee, op gemak stellen, de tijd nemen
Zwakke punten
niet thuis zijn bij fout advies
geen oplossingen aanbieden
in verhouding eigenlijk heel duur