Pearle

Bij Pearle Opticiens staan aspecten als deskundigheid, betrouwbaarheid en goede service centraal. Ze zijn ook de drie belangrijkste pijlers van de dienstverlening van Pearle Opticiens. Klanten kunnen hier rekenen op professioneel advies, deskundige oogmetingen en goede zorg voor de ogen. Dit bedrijf heeft ook als enige het keurmerk van keurmerkinstituut. Het begon allemaal in 1959 toen Alfons Hamer de optiekketen Brijlmij oprichtte. Hij zag een gat in de markt. Er was namelijk een grote behoefte bij de klant aan optiekwinkels, die zich door service en productaanbod moest onderscheiden van andere winkels. Het bedrijf wist al vanaf de eerste jaren een gestaagde groei te maken. Volgens Hamer zijn service en binding de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap. Het unieke was dat de monturen werden uitgestald in de rekken en dat de klant op die manier een eigen montuur kon uitzoeken. De veranderingen die Brilmij introduceerde gingen gepaard met grootscheepse reclamecampagnes over de unieke garantie en service van de optiekketen. In 1979 werd de Brilmij- keten overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle, welke vanaf dat moment haar intrede maakte op de Europese markt. In 1990 gingen alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle Opticiens. Tot heden kunnen klanten terecht bij Pearl Opticiens voor kwaliteit en goede service.

P.O.S.T. Service

Klanten kunnen bij Pearle kiezen voor de 'Pearle Opticiens Stuurt Thuis' oftewel P.O.S.T service. Met deze service worden de contact lenzen elke maand thuis bij de klant bezorgd. Ook de vloeistof krijgt men elke maand in de brievenbus. Men kan zich voor deze dienst aanmelden bij een Pearle winkel in de burt of men kan op de webshop kiezen voor de maandelijkse contactlensabonnement. Klanten hebben niet alleen het voordeel, dat de contactlenzen en vloeistof elke maand gratis worden bezorgd, maandelijks wordt ook de betaling automatisch geregeld, men kan gebruik maken van de professionele klantenservice en men heeft recht op een gratis halfjaarlijkse contactlenscontrole.


Zorgvergoeding per direct declareren

Klanten die recht hebben op zorgvergoeding op hun bril of contactlenzen, kunnen hun vergoeding bij vrijwel alle verzekeraars direct declareren bij Pearle. Het bedrag wordt bij de kassa van de aankoop afgetrokken. Klanten die een aanvullende zorgvergoeding hebben met een vergoeding op een bril, hebben 1 keer per 2 of 3 jaar recht op een vergoeding voor een bril of contactlenzen. Het precieze bedrag dat men kan ontvangen hangt af van de verzekeraar en het verzekeringspakket.


Oogmetingen

Klanten kunnen bij Pearle ook terecht voor oogmetingen. Hier is men ervan verzekerd dat een volledig gediplomeerde opticien of hbo opgeleide optometrist de oogmetingen uitvoert. Pearle beschikt over gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).


Online bestellen

Klanten kunnen ook online een bestelling plaatsen bij Pearle. Men kan bijvoorbeeld zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen online bestellen. Als het om een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen gaat, dan kunnen klanten online betalen middels een creditcard of via iDeal. Klanten die een maandabonnement bij Pearle afsluiten om hun lenzen maandelijks thuis te laten bezorgen, betalen de eerste maand met iDeal en daarna worden de maandelijkse leveringen via automatische incasso afgeschreven.


Contact gegevens

Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen kanten op elke werkdag van 09.00u tot en met 18.00u contact opnemen met de klantenservice van Pearle via het nummer 0800–2745000 (optie 2) (Gratis). Daarnaast kan men ook een brief sturen naar: Pearle Opticiens Klantenservice Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg


Pearle Reviews

    Hele slechte glazen

    Twee brillen gekocht. Nooit de tegoedbon gehad voor de derde bril cadeau doen. Op een na duurste optie, vanwege krasbescherming gekozen met glazen. Nou echt binnen een paar maanden beide brillen vol krassen. Het was mijn eerste keer bij pearle maar ook de laatste. Zelfs de goedkope concurrent had betere kwaliteit en dat is al niks.

    Zwakke punten
    Voel mij belazerd als consument.

    Pearle glaasjes werken 4jaar!!

    Hoi iedereen,\\r\\nwees heel erg voorzichtig met het kopen van een bril of zonnebril van Pearl, want het materiaal is echt slecht en de kwaliteit is laag. Na 4 jaar is de hele coating van mijn bril kapot. Ik heb 2 brillen gekocht, maar na 4 jaar waren ze allebei kapot en niemand van het hoofdkantoor of de klantenservice neemt de verantwoordelijkheid!!!!\\r\\nIk was meer dan 10 jaar klant en het kantoor heeft me niet geholpen om de bril te vervangen. Ze kijken alleen naar het geld en ZORGEN NIETS OM DE KLANT...\\r\\n\\r\\nHi eveyboday,\\r\\nbe very very carful to buy glasses or sunglasses frompearl since the material is really bad and the quality is low, my glasse after 4 years all the coating is defect , I bought 2 glasses both of them after 4 years became defect and noby from headofice and costomer service take responcibility!!!!\\r\\nI was a klient for more than 10 years and the office did not help me to replace the glasses, thay just looking for the money and DO NOT CARE ABOUT THE CLIENT...

    Sterke punten
    nothing!!!!! \\r\\nGet Money!!!

    Zwakke punten
    Everything!!!!

    Slechte service

    Pearle Ginnekenstraat Breda.
    Vandaag ging ik voor een nieuw glas in mijn bril te laten zetten. Alleen was er in de communicatie iets fout gegaan. Mijn glas moest opgestuurd worden om er gaatjes in te laten boren. Terwijl 2 keer gezegd was dat het alleen even overzetten was. Toen ik aangaf dat ik geen andere bril meer heb en ik mijn bril niet kan missen. Kreeg ik te horen dat het mijn fout was dat ik een bril met beschadiging had gekocht. En dat ik mijn bril voor 2 weken moet missen. Ik kon er ook voor kiezen om een 2de bril te kopen want dan had ik een reserve bril. Toen ik aangaf dat ik er niks aan kan doen dat ik een bril heb gekocht met een beschadiging in het glas. Was dat mijn probleem. Bij deze wil ik mijn excuses aanbieden dat ik een bril met beschadiging heb gekocht en dat ik de volgende keer dan maar 2 brillen koop zodat Pearle het niet hoeft op te lossen. Meest waardeloze service die ik ooit heb meegemaakt

    Sterke punten
    Weet ik op dit moment even niet.

    Zwakke punten
    Service gericht in oplossingen denken

    Waardeloze service

    Waardeloze service. Na 3x een glas vervangen omdat er spontaan vlekken in kwamen, een beschadigde bril terug gekregen. Pearl weigert dat te herstellen, ik mag met 50%korting zelf hun schade laten herstellen.
    Tip: als je je bril inlevert, laat vastleggen dat hij onbeschadigd is en controleer goed bij ophalen of dat nog steeds zo is, anders ben je de Sjaak!

    Nooit meer Pearle



    Review over Pearle Opticiens

    Je review is in behandeling.Toon meer



    Karen Heinsman
    15 reviews
    NL

    Nooit meer pearle!
    Jarenlang klant geweest bij Pearle maar na de aanschaf van mijn multivocale en beelschermbril van het bedrag van bijna 800 euro is pearle voor mij afgedaan. Diverse malen teruggeweest omdat ik het idee had dat de brillen niet optimaal waren. Teruggestuurd met de mededeling u moet wennen. Toch weer terug geweest, nieuwe meting. Lag aan mij of staar of suiker! Gaat u maar naar de oogarts. Huisarts doorverwezen naar optometrist. Die kwam op andere meting.....toen kreeg ik de optie van Pearle, u krijgt nieuwe glazen met de meting van de optometrist maar als u dan nog niet tevreden bent dan hoeft u niet meer bij ons aan te kloppen. Okay dat doe ik. Moet u nog 1 keer langs komen voor oogdrukmeting. Voor de 6e keer terug. U hoort van ons...... na twee dagen naar even langsgegaan...ja u wordt niet blij maar we willen weer opnieuw een meting doen (dat is poging 4, 5 of 6?????) want u krijgt geen nieuwe glazen. Kortom pearle wast handen in onschuld en ik vis naast het net. Nooit meer pearle...

    Sterke punten
    Verkopen van brillen

    Zwakke punten
    Zie mijn verhaal

    Onfatsoenlijk

    Winkelervaring Pearle Geldrop
    Het is onfatsoenlijk om met een collega over een klant te praten terwijl die in de winkel is en die het dus ook allemaal hoort!
    Daarnaast komt het niet over als personeel in de winkel eet, beter om dat in een aparte ruimte te doen. Voor mij geen Pearle Geldrop meer

    Zwakke punten
    Zie hierboven

    Onvriendelijk en discriminatie

    Op zaterdag 3 augustus ging ik naar de winkel Pearl in Oss om te vragen of ik mijn bril kon laten aanpassen die ik vorige week had gekocht. Toen ik de winkel binnenkwam, keken ze me niet aan, zeiden geen hallo. Ja, ik begreep dat als ze bezig waren met de klanten, ze niet meteen hallo konden zeggen. Maar ik liep ongeveer 15 minuten door de winkel. Een medewerker was klaar met de klant en ze liep langs me heen naar de koffiemachine. Ze keek me ook niet aan, glimlachte niet, zijn reactie was alsof ik er niet was. Op dat moment voelde ik me racistisch. Dus liep ik weg zonder dat een medewerker me hielp. Ik voel me echt slecht. Maar ik kan er niets aan doen. Met mijn direct slechte ervaring met Pearl, raad ik niemand aan om naar Pearl te gaan, want de aftersales service is erg slecht.

    Onprettig

    Oogmeting gedaan bij Pearl Deppenbroek. Onprettige medewerker. Alleen basis meting werd gedaan. Daarna geen verdere meting. Basis was 0.75 zei hij. Onvriendelijk en vragen/zeggen: wat wil je nu, je kunt een bril nemen, eigen keus. We hebben gevraagd of er geen verdere meting gedaan moet worden. Verdere meting is alleen maar puntjes op de i. Is het duidelijk? We waren erg verbaasd en zijn weggegaan. Voor ons kwam hij niet vriendelijk over.

    Niet tevreden

    Ze hadden een fout gemaakt bij het afleveren van een brilglas, ik kwam daar bij toeval achter en kreeg bevestiging van meerdere bronnen. Normaal kom ik daar dus niet meer, maar had nog een cadeaubon van hen liggen, dus ga die inwisselen voor een zonnebril die je vastklikt op je gewone bril. De dame in kwestie zegt dat ze die klep wel nog moet bijknippen op maat van mijn gewone bril. Maar de manier waarop die is bijgeknipt is nogal ongelijkmatig ... Lijkt nergens naar, heb spijt dat ik niks anders heb gekozen voor mijn bon

    Zwakke punten
    Onprofessioneel

    Pearle Enschede,Klanderij 75

    Pearle
    Klanderij 75
    7511 HS Enschede



    4 april 2024,15:30 uur
    Tijdens een oogmeting die ik op deze dag had, ontstond er miscommunicatie tussen de bedrijfsleider en mij. Het belangrijkste wat ik opmerkte was dat de bedrijfsleider niet geïnteresseerd was in mij als klant. Dit resulteerde in een slechte behandeling tijdens de oogmeting, wat uiterst teleurstellend en onprofessioneel is. Het gedrag van de bedrijfsleider zorgde ervoor dat ik me ongemakkelijk en slecht behandeld voelde, en als gevolg daarvan heb ik besloten om mijn bril bij een andere opticien te bestellen.

    Bij navraag bij de bedrijfsleider over deze onbevredigende service, kreeg ik te horen dat hij geen bril aan mij wilde verkopen.

    Sterke punten
    balie medewerker en assistent optometrist waren klantvriendelijk

    Zwakke punten
    bedrijfsleider onbeleefd en klantonvriendelijk is

    Slecht produkt

    Heb al meer dan 50 jaar een bril, voor de tweede keer naar pearle gegaan. Eerste keer voor een zonnebril deze ging ik ophalen brak de opticien hem doormidden bij poetsen. Nu de tweede keer geweest voor normale bril heb nog nooit zo,n slechte brillen glazen gehad in mijn leven. Waardeloze kwaliteit volgende keer weer naar een normale opticien.

    Sterke punten
    Geen

    Slechte service

    Mijn man 3n ik hebben bril van 400 per persoon
    Bij paerle van de ten tir un antwerpen. Na 3 maanden zaten vlekken op glas van bril waardoor ik heel tijd hoofdpijn kreeg.ben terug gegaan maar ja die strepen valken niet onder garantie terwijl dat we ook nog een bedrag bij moeten betalen voor de verzekering van bril.dus ze konden niets voor ons betekenen.. en nooit meer terug gegaan.

    Slechte ervaring

    Pearl van Linneastraat Amsterdam, hier draait alles om geld. Leidinggevende is onbeschoft. Ik had een kapotte leesbril die onder de garantie viel. De leidinggevende zei dat ik een nieuwe bril moest kopen, zij doen niet aan reparaties.

    Sterke punten
    Erg slecht van Amsterdam Linneasstraat

    Zwakke punten
    Alles

    Pearl sloopt mijn bril

    Ik was een vaste klant, ik kocht vroeger regelmatig 2 hele dure brillen. Een half jaar geleden moest ik de glazen vervangen in een bril die verzekerd was. De verkoper raadde me dat af en zei dat het beter zou zijn als ik over een half jaar terug zou komen, wat ik deed. Deze week kwam ik terug om de glazen in een bril te vervangen en bleek dat ik ervoor moest betalen omdat de verzekering 3 maanden geleden afliep
    Ik heb de nieuwe glazen betaald en zou ze vandaag ophalen.
    Bij het verwijderen van de glazen brak de dame het montuur van de bril. Ze zei dat we een andere moesten kiezen. Ik was niet blij met de hele situatie en vooral dat ze niet de equivalenten van mijn bril hadden, dus moest ik de eerste van de kust kiezen. Na het plaatsen van de bril in een nieuwe bril zei de dame dat ik €120 extra moest betalen, terwijl ik al €120 had betaald!Ik was verlamd en ik wist niet wat ik hoorde! Ik wil erop wijzen dat alleen al mijn monturen die deze dame kapot heeft gemaakt € 220 hebben gekost.
    Het was niet de eerste keer dat ik me bedrogen voelde door deze opticien, dus ik zal er niet nog een keer heen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dezelfde situatie zitten als ik.

    Zwakke punten
    De klant regelmatig misleiden

    Pearl sloopt mijn bril

    Ik was een vaste klant, ik kocht vroeger regelmatig 2 hele dure brillen. Een half jaar geleden moest ik de glazen vervangen in een bril die verzekerd was. De verkoper raadde me dat af en zei dat het beter zou zijn als ik over een half jaar terug zou komen, wat ik deed. Deze week kwam ik terug om de glazen in een bril te vervangen en bleek dat ik ervoor moest betalen omdat de verzekering 3 maanden geleden afliep
    Ik heb de nieuwe glazen betaald en zou ze vandaag ophalen.
    Bij het verwijderen van de glazen brak de dame het montuur van de bril. Ze zei dat we een andere moesten kiezen. Ik was niet blij met de hele situatie en vooral dat ze niet de equivalenten van mijn bril hadden, dus moest ik de eerste van de kust kiezen. Na het plaatsen van de bril in een nieuwe bril zei de dame dat ik €120 extra moest betalen, terwijl ik al €120 had betaald!Ik was verlamd en ik wist niet wat ik hoorde! Ik wil erop wijzen dat alleen al mijn monturen die deze dame kapot heeft gemaakt € 220 hebben gekost.
    Het was niet de eerste keer dat ik me bedrogen voelde door deze opticien, dus ik zal er niet nog een keer heen gaan. Ik ben benieuwd hoeveel mensen in dezelfde situatie zitten als ik.

    Zwakke punten
    De klant regelmatig misleiden

    Slecht/ondeskundig

    Personeel ondeskundig, onbeschoft, Pearle groest Hilversum zeker geen aanrader,
    Zijn alleen er op uit om te verkopen,

    Sterke punten
    Geen

    Zwakke punten
    Ondeskundig personeel, daarbij ook nog onvriendelijk

    Geen garantie, bril een jaar

    Bril een jaar oud, heb hem nodig voor in de auto, rij erg weinig, word binnen bewaard in een brillenkoker
    Nu ging een poot steeds losser zitten, zit vast met een soort mini klinknageltje, in de winkel krijg ik te horen dat dat niet onder de garantie valt (Gebruikersschade)
    Heb van ellende maar een nieuw montuur gekocht omdat ik volgende week wel een keer een eind moet rijden.
    Is wel de laatste keer dat ik iets bij pearle aangeschaft heb.

    Zwakke punten
    Geen service.

    Wat een slechte service bij Pe

    Slechte service! Vroeg of ze even(1 minuut) in mijn oog wilde kijken omdat daar waarschijnlijk een wimperhaartje in zat. Reactie; geen tijd!! Nooit meer daarheen voor mijn bril!

    Sterke punten
    Nog niet ontdekt.

    Zwakke punten
    Geen service als ze niets kunnen verkopen!

    Brillen uitgezocht verdwenen.

    Na mijn staaroperatie gingen we alvast brillen uitzoeken. Na 2 weken terug en de uitgezochte brillen waren weg .Er was ook niets genoteerd welke monturen het waren .Ik kon ook de monturen niet meer terugvinden. Ben elders gegaan en perfect geslaagd

    Sterke punten
    Was goed ,laten steken vallen

    Zwakke punten
    Slordig .

    Totaal ongepaste houding

    Speciaal voor mijn werk een bril nodig dus bij Pearl de Burcht besteld.
    Verwachting was een paar weken omdat dit via Intersafe gaat.

    Na een paar maanden had ik nog steeds geen enkele reactie van Pearle de Burcht gehad. Niets. Dus zelf maar gaan bellen. Ja dit lag allemaal aan Intersafe. Want zij konden het montuur niet meer leveren. Ok.

    Maar ik ben geen klant van Intersafe. Ik ben klant van Pearl de Burcht. Daarom m.i. niet netjes als je als Pearl de Burcht jouw klant, die daar ook voor zijn andere brillen komt, gewoon niets weten.

    Omdat ik de bril toch wel nodig heb voor de bescherming van mijn ogen ben ik zelf gaan bellen. De medewerker, die ik na een aantal keren te pakken kreeg, was behulpzaam en leek het probleem goed op te kunnen lossen.
    Helaas bleek er weer een probleem op te spelen en bleek er een bril klaar te liggen die ik niet besteld had. Omdat Pearle de Burcht weer niet te bereiken was en ook geen mailadres heeft heb ik het algemene mailadres van Pearl gemaild dat er weer iets niet goed ging.

    Vervolgens wordt ik door de filiaalhouder gebeld die direct verwijten maakt omdat ik een klacht zou hebben ingediend en dat ik vervelend ben.

    Wat mij betreft totaal ongepast en onfatsoenlijk om op die manier met je problemen en je klanten om te gaan. Als er dingen fout gaan en je reageert dat af op de klant dan kunnen je verkooppraatjes nog zo mooi zijn, maar zegt dat veel over de betrouwbaarheid.

    Voor mij dus geen Pearl de Burcht meer.

    Geen garantie op ontspiegeling

    3 jaar geleden kocht ik samen met verzekering een bril bij Pearl Ridderkerk.
    Na 1 jaar liet de ontspiegeling al los. Na wat aandringen kreeg ik nieuwe glazen.
    We zijn weer 2 jaartjes verder en de ontspiegeling vertoond weer blazen en laat los. Nu doet Pearl niets meer. Kijken niet wat er aan de hand is. De bril is voor Pearl 3 jaar oud. Nee de glazen zijn 2 jaar oud betaald met mijn verzekering. Garantie op ontspieling na 2 jaar wordt niet meer gegeven. Ik kan 10% krijgen op een nieuwe bril. En dan elke 2 jaar 850 euro komen lossen nee dank u

    Sterke punten
    Geen interesse tonnen als er een klacht is.

    Zwakke punten
    Geen garantie geven dat bij een nieuwe bril de ontspiegeling er na 2 jaar er nog wel op zit

    Geen garantie op ontspiegeling

    3 jaar geleden kocht ik samen met verzekering een bril bij Pearl Ridderkerk.
    Na 1 jaar liet de ontspiegeling al los. Na wat aandringen kreeg ik nieuwe glazen.
    We zijn weer 2 jaartjes verder en de ontspiegeling vertoond weer blazen en laat los. Nu doet Pearl niets meer. Kijken niet wat er aan de hand is. De bril is voor Pearl 3 jaar oud. Nee de glazen zijn 2 jaar oud betaald met mijn verzekering. Garantie op ontspieling na 2 jaar wordt niet meer gegeven. Ik kan 10% krijgen op een nieuwe bril. En dan elke 2 jaar 850 euro komen lossen nee dank u

    Sterke punten
    Geen interesse tonnen als er een klacht is.

    Zwakke punten
    Geen garantie geven dat bij een nieuwe bril de ontspiegeling er na 2 jaar er nog wel op zit

    brillenmeneer van Pearl

    Mijn vrouw en ik komen zojuist terug van een bezoek aan Pearl in Oss. Heeft u een momentje? Daar kan ik wel iets over vertellen. We komen al jarenlang met volle tevredenheid. Maar nu moet ik nog bijkomen van de ‘klantvriendelijkheid’ van de kale meneer met het brilletje. Begrijp me goed, ik heb niets tegen kale meneren met brilletjes, want daar kan je niets aan doen en zo zie ik er ook uit.

    Misschien vind u dat ik een lange aanloop nodig heb, maar ik hou wel van een beetje voorpret. Goed, ik kom nu tot de kern van de zaak. Een maand geleden heb ik een nieuwe bril gekocht bij Pearl Oss. Zoals we gewend zijn, fantastisch goed geholpen door Marése. Voor alle duidelijkheid, dat is niet de kale meneer met het brilletje. Al snel bleek dat ik niet tevreden was. Heb ’t nog een week een kans gegeven, maar er kwam geen verbetering.
    Kan gebeuren, nietwaar? Terug naar Pearl. Marése zag dat de bril, in tegenstelling met de voorgaande brillen , bij een andere glasleverancier was besteld. Geen probleem. Ik kreeg nieuwe glazen, van de vertrouwde glasleverancier. Topservice, ja toch! Welnu beste mensen, vandaag was het zo ver. De bril lag klaar. En nu komt het verhaal tot een hoogtepunt.

    Ik kreeg een mail dat de bril klaar lag. U krijgt van mij de letterlijke tekst: Hallo,de bril van dhr Wijnen is klaar. Ik kon u telefonisch niet bereiken,vandaar deze mail. Als u in de buurt bent, kom even binnen om de bril op te halen.
    Met vriendelijke groeten, Marese Pearle opticiens Oss.
    Wij liepen vanochtend direct na openingstijd al bij Pearl binnen. U begrijpt, de opwinding was groot. Nou, ik zal u wel vertellen de opwinding zou nog veel groter worden!
    De kale meneer met het brilletje vroeg of hij ons kon helpen. Wij zeiden dat we de bril kwamen halen van meneer Wijnen. Toen werd het pas echt gezellig.
    Meneer: Dat kan eigenlijk niet zonder afspraak…
    Wij: Maar we hebben een mail gehad, waarin staat dat we gewoon langs mochten komen…
    Meneer: Dat kan niet, Pearl werkt zo niet…
    Wij: We hebben toch echt die mail gehad…
    Meneer: Dan heeft u nu geluk dat ’t zonder afspraak kan…maar eigenlijk….

    Meneer vond uiteindelijk met veel gebrom de bril en zette het op mijn (kale) hoofd. Ik maakte nog een grapje door te zeggen dat ik hem prima zag. Waarop meneer zei: ‘Dat zag u denk ik eerder ook al. Maar in ieder geval, veel plezier er mee en tot ziens’. Hij draaide zich om en als twee kleine kleutertjes dropen we verbouwereerd af. Toen we buiten stonden keken mijn vrouw en ik elkaar stomverbaasd aan. Na kort overleg, besloten we terug te gaan en ons beklag te doen, omdat we met een kater wegliepen. En het was echt nog geen tien uur in de ochtend en hadden geen druppel alcohol op. Maar die kale meneer met brilletje kreeg dat voor elkaar.







    Terug in de winkel liep ik naar de balie. Meneer stond een paar meter verder met een bril te spelen. Dat is heel normaal bij een opticien. Ik zei tegen de brillenmeneer dat ik met een vervelend gevoel was weggegaan, alsof ik afgepoeierd was (afpoeieren is volgens van Dale woordenboek: afwimpelen, afschepen).
    Meneer reageerde niet en bleef onbeweeglijk staan. De bril in zijn hand was natuurlijk veel belangrijker dan de klant. Ik zei dat ik tegen hem sprak, waarop meneer toch in staat bleek geluid voort te brengen. Hij zei dat hij druk bezig was. Dat had ik natuurlijk ook wel gezien, tenslotte had ik m’n nieuwe bril op. Behalve een goede bril werken mijn hersens tot nu toe nog redelijk goed. Ik kan dat niet bewijzen met een mail, maar alsjeblieft neem dat van mij aan. En de signalen in mijn hoofd vertelde mij dat de kale meneer erg geïrriteerd was en mij onbeschoft behandelde. Uiteindelijk keek meneer om en zei zonder blikken of blozen dat hij niet kon geloven dat wij die mail hadden.

    Mijn vrouw pakte de telefoon om de mail op te zoeken. Ik zei ‘dat het eigenlijk belachelijk is, de mail als bewijs te moeten laten zien. Jij moet de klant het voordeel van de twijfel geven, maar je bent om de een of andere reden geïrriteerd en behandeld ons bot’. Meneer zei dat hij al vanaf half negen hard werkte en dat er meer klanten zonder afspraak waren binnengelopen. Mijn vrouw liet de mail zien en meneer bromde (want dat is zijn specialiteit): ‘Nou blijkbaar heeft mijn collega dat gedaan, maar zo hoort het niet’. Ik vroeg hem of hij nog iets te zeggen had tegen ons. Ik had toen nog de ijdele hoop dat de brillenmeneer zijn excuses zou maken. Meneer zei ‘dat hij dat al gedaan had, dus wat wil je nog meer horen’. Het gesprek en het bezoek liep uit op een ant-climax.’

    Eigenlijk vind ik meneer een ‘botte boer’. Maar nu moet ik voorzichtig zijn in mijn woorden, gezien de agressieve protestacties van onze Nederlandse agrariër. Ik heb liever geen hooibalen en stront voor m’n oprit. Dus ik gebruik liever de volgende vergelijking.
    U weet wat pearl betekent, toch? Parel. U kent ongetwijfeld ook het spreekwoord: geen parels voor de zwijnen werpen. Bij Pearl Oss is Marése de parel, een topverkoopster. De kale man met brilletje is…..nou ja, in ieder geval geen pareltje. Hij gedraagt zich eerder als de oesterachtige zeemossel.
    Wilt u nog naar Pearl in Oss? Kijkt dan goed wie er in de winkel staat. De zeemossel of het pareltje.

    Ik zou 50 Euro terug krijgen

    Ik zou 50 Euro terug krijgen maar nee hoor ik krijg een waardebon van 50 euro

    Sterke punten
    geen sterke punten

    Zwakke punten
    teveel Zwakke punten

    Ondeskundig

    Drie maal niet goed gemeten


Bezoek Pearle

Schrijf een review