Pearle

Bij Pearle Opticiens staan aspecten als deskundigheid, betrouwbaarheid en goede service centraal. Ze zijn ook de drie belangrijkste pijlers van de dienstverlening van Pearle Opticiens. Klanten kunnen hier rekenen op professioneel advies, deskundige oogmetingen en goede zorg voor de ogen. Dit bedrijf heeft ook als enige het keurmerk van keurmerkinstituut. Het begon allemaal in 1959 toen Alfons Hamer de optiekketen Brijlmij oprichtte. Hij zag een gat in de markt. Er was namelijk een grote behoefte bij de klant aan optiekwinkels, die zich door service en productaanbod moest onderscheiden van andere winkels. Het bedrijf wist al vanaf de eerste jaren een gestaagde groei te maken. Volgens Hamer zijn service en binding de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap. Het unieke was dat de monturen werden uitgestald in de rekken en dat de klant op die manier een eigen montuur kon uitzoeken. De veranderingen die Brilmij introduceerde gingen gepaard met grootscheepse reclamecampagnes over de unieke garantie en service van de optiekketen. In 1979 werd de Brilmij- keten overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle, welke vanaf dat moment haar intrede maakte op de Europese markt. In 1990 gingen alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle Opticiens. Tot heden kunnen klanten terecht bij Pearl Opticiens voor kwaliteit en goede service.

P.O.S.T. Service

Klanten kunnen bij Pearle kiezen voor de 'Pearle Opticiens Stuurt Thuis' oftewel P.O.S.T service. Met deze service worden de contact lenzen elke maand thuis bij de klant bezorgd. Ook de vloeistof krijgt men elke maand in de brievenbus. Men kan zich voor deze dienst aanmelden bij een Pearle winkel in de burt of men kan op de webshop kiezen voor de maandelijkse contactlensabonnement. Klanten hebben niet alleen het voordeel, dat de contactlenzen en vloeistof elke maand gratis worden bezorgd, maandelijks wordt ook de betaling automatisch geregeld, men kan gebruik maken van de professionele klantenservice en men heeft recht op een gratis halfjaarlijkse contactlenscontrole.


Zorgvergoeding per direct declareren

Klanten die recht hebben op zorgvergoeding op hun bril of contactlenzen, kunnen hun vergoeding bij vrijwel alle verzekeraars direct declareren bij Pearle. Het bedrag wordt bij de kassa van de aankoop afgetrokken. Klanten die een aanvullende zorgvergoeding hebben met een vergoeding op een bril, hebben 1 keer per 2 of 3 jaar recht op een vergoeding voor een bril of contactlenzen. Het precieze bedrag dat men kan ontvangen hangt af van de verzekeraar en het verzekeringspakket.


Oogmetingen

Klanten kunnen bij Pearle ook terecht voor oogmetingen. Hier is men ervan verzekerd dat een volledig gediplomeerde opticien of hbo opgeleide optometrist de oogmetingen uitvoert. Pearle beschikt over gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).


Online bestellen

Klanten kunnen ook online een bestelling plaatsen bij Pearle. Men kan bijvoorbeeld zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen online bestellen. Als het om een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen gaat, dan kunnen klanten online betalen middels een creditcard of via iDeal. Klanten die een maandabonnement bij Pearle afsluiten om hun lenzen maandelijks thuis te laten bezorgen, betalen de eerste maand met iDeal en daarna worden de maandelijkse leveringen via automatische incasso afgeschreven.


Contact gegevens

Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen kanten op elke werkdag van 09.00u tot en met 18.00u contact opnemen met de klantenservice van Pearle via het nummer 0800–2745000 (optie 2) (Gratis). Daarnaast kan men ook een brief sturen naar: Pearle Opticiens Klantenservice Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg


Pearle Reviews

    Goede service

    In februari bij Pearle Hillegom een varifocale bril gekocht in februari. Ik werd erg vriendelijk geholpen. Helaas beviel deze bril niet en, ondanks dat de termijn van twee maanden al een maand verstreken was, toch het volledige bedrag terug gekregen. Dank Pearle voor deze service. Zoals jullie al zeiden: "We willen alleen tevreden klanten hebben". Nou, dat is gelukt.

Bezoek Pearle

Schrijf een review