Pearle

Bij Pearle Opticiens staan aspecten als deskundigheid, betrouwbaarheid en goede service centraal. Ze zijn ook de drie belangrijkste pijlers van de dienstverlening van Pearle Opticiens. Klanten kunnen hier rekenen op professioneel advies, deskundige oogmetingen en goede zorg voor de ogen. Dit bedrijf heeft ook als enige het keurmerk van keurmerkinstituut. Het begon allemaal in 1959 toen Alfons Hamer de optiekketen Brijlmij oprichtte. Hij zag een gat in de markt. Er was namelijk een grote behoefte bij de klant aan optiekwinkels, die zich door service en productaanbod moest onderscheiden van andere winkels. Het bedrijf wist al vanaf de eerste jaren een gestaagde groei te maken. Volgens Hamer zijn service en binding de belangrijkste kenmerken van succesvol ondernemerschap. Het unieke was dat de monturen werden uitgestald in de rekken en dat de klant op die manier een eigen montuur kon uitzoeken. De veranderingen die Brilmij introduceerde gingen gepaard met grootscheepse reclamecampagnes over de unieke garantie en service van de optiekketen. In 1979 werd de Brilmij- keten overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Pearle, welke vanaf dat moment haar intrede maakte op de Europese markt. In 1990 gingen alle Brilmij winkels verder onder de naam Pearle Opticiens. Tot heden kunnen klanten terecht bij Pearl Opticiens voor kwaliteit en goede service.

P.O.S.T. Service

Klanten kunnen bij Pearle kiezen voor de 'Pearle Opticiens Stuurt Thuis' oftewel P.O.S.T service. Met deze service worden de contact lenzen elke maand thuis bij de klant bezorgd. Ook de vloeistof krijgt men elke maand in de brievenbus. Men kan zich voor deze dienst aanmelden bij een Pearle winkel in de burt of men kan op de webshop kiezen voor de maandelijkse contactlensabonnement. Klanten hebben niet alleen het voordeel, dat de contactlenzen en vloeistof elke maand gratis worden bezorgd, maandelijks wordt ook de betaling automatisch geregeld, men kan gebruik maken van de professionele klantenservice en men heeft recht op een gratis halfjaarlijkse contactlenscontrole.


Zorgvergoeding per direct declareren

Klanten die recht hebben op zorgvergoeding op hun bril of contactlenzen, kunnen hun vergoeding bij vrijwel alle verzekeraars direct declareren bij Pearle. Het bedrag wordt bij de kassa van de aankoop afgetrokken. Klanten die een aanvullende zorgvergoeding hebben met een vergoeding op een bril, hebben 1 keer per 2 of 3 jaar recht op een vergoeding voor een bril of contactlenzen. Het precieze bedrag dat men kan ontvangen hangt af van de verzekeraar en het verzekeringspakket.


Oogmetingen

Klanten kunnen bij Pearle ook terecht voor oogmetingen. Hier is men ervan verzekerd dat een volledig gediplomeerde opticien of hbo opgeleide optometrist de oogmetingen uitvoert. Pearle beschikt over gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).


Online bestellen

Klanten kunnen ook online een bestelling plaatsen bij Pearle. Men kan bijvoorbeeld zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen online bestellen. Als het om een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen gaat, dan kunnen klanten online betalen middels een creditcard of via iDeal. Klanten die een maandabonnement bij Pearle afsluiten om hun lenzen maandelijks thuis te laten bezorgen, betalen de eerste maand met iDeal en daarna worden de maandelijkse leveringen via automatische incasso afgeschreven.


Contact gegevens

Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen kanten op elke werkdag van 09.00u tot en met 18.00u contact opnemen met de klantenservice van Pearle via het nummer 0800–2745000 (optie 2) (Gratis). Daarnaast kan men ook een brief sturen naar: Pearle Opticiens Klantenservice Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg


Pearle Reviews

    bril laten stellen

    Geholpen door Pepijn in Malden hij keek naar mijn bril en vooral de stand er van moest mij bril afzetten en 20 sec. later was probleem opgelost. Vakman

    Sterke punten
    Klantvriendelijk

    Top service in Haacht!

    Mijn zoon wil graag contactlenzen dragen.
    Heel goede uitleg gekregen en hij heeft gratis aangepaste proef lenzen ontvangen. Top
    Service in Pearle Haacht!! 👏👏👏

    Sterke punten
    Klantvriendelijk en top service!

    Toppers

    Ik was op vakantie in dieren en ging boodschappen doen en mijn bril was vies dus wil ik hem schoonmaken en brak mijn bril in 2...nu kan ik niet zonder bril maar gelukkig zat er een pearl in dieren ...deze man heeft mijn bril kostenloos gemaakt ...fantastisch wat een toppertje ..nogmaals dank ...

    Sterke punten
    De servies

    Perfect !

    Pearle Wageningen. Goede oogmeting, ruime keus in monturen en ze nemen écht de tijd voor je. Dit is de 2e keer dat ik een bril heb laten aanmeten en ook dit keer voelde het goed. De bril past perfect, de glazen zijn goed geslepen en de service (en koffie) zijn top!

    Sterke punten
    Service, nemen de tijd en vakkundig.

    Zwakke punten
    .

    Geweldige Service

    Deze week mijn brillen opgehaald van de actie 2 halen één betalen, echt zo blij mee. Vorige week zo'n fijn en goed advies gekregen en gratis oogmeting zomaar dat ik even binnenliep, ik had niet eens een afspraak gemaakt.\\r\\nAlle tijd kreeg ik, het advies was zo prettig dat ik een goede keuze kon maken. Ook een derde gratis bril-bon die ik vanmiddag voor mijn man mocht besteden Team Pearl, wat een Top Service, dank jullie wel. Vr.gr. Ria Scheffer van Vossen

    Sterke punten
    De tijd, de aandacht, meegaan in wat echt bij je past, ook als je terug gaat voor nog even bijstellen het geduld en zo vriendelijk.

    Zwakke punten
    Zijn er echt niet

    Prima ervaringen met Pearle Zuidlaren

    Al vele brillen versleten in mijn leven.
    Vorig jaar voor het eerst bij Pearle een nieuwe bril gekocht.
    De vestiging In Zuidlaren.
    Prima ervaringen met afspraken maken en nakomen, professionele oogmeting en service achteraf!
    Zeer vriendelijk en klantgericht personeel daar.
    Kortom: zeer content! Ook over de bril en de prijs daarvan trouwens.

    Sterke punten
    Klantvriendelijk,servicegericht.

    Groot compliment voor Pearl Apeldoorn !

    Hierbij wil ik een groot compliment geven aan de Pearl vestiging aan de Hoofdstraat in Apeldoorn en dan met name aan lensspecialist dhr. F. Evers.
    Het is hem gelukt om een nogal complex dubbelzien probleem van mij, te vangen in een werkbaar samenstel van glazen .
    Na een eerste corrigerende oogoperatie in Mei van dit jaar in het UMC Utrecht, lukte het hem om de resterende afwijking met een samenstel van ingebouwde prisma`s in combinatie met de standaard bijziendheid problemen zo te maken, dat een tweede operatie nu niet nodig lijkt. Met kundigheid en geduld is het hem gelukt en ben ik heel blij met deze oplossing.
    Dank voor uw geduld en tijd om dit zo te kunnen oplossen.
    Tijdens mijn diverse afspraken heb ik het gehele team als kundig, vriendelijk en betrokken ervaren.

    C. Berends, Apeldoorn

    Sterke punten
    Echt aandacht voor de klant, ook meedenken met mijn nogal gecompliceerde oogproblematiek en zorgvuldige oogmetingen doen.
    Niet zo maar wat willen verkopen!

    Zwakke punten
    geen

    Goede service!!

    Had last gehad van mijn nieuwe bril(montuur). Ben daarmee naar Pearle Zuidplein gegaan. Heb zonder morren een nieuwe bril(montuur) mogen uitkiezen ondanks het feit dat het buiten de garantie termijn valt. Goed geholpen door de manager de heer Josef. Super happy met mijn nieuwe bril(montuur). Heel goede service!

    Sterke punten
    Snelle en goede service.

    Zwakke punten
    Geen

    Professioneel geholpen!

    Ik kom uit California, USA en ben in Nederland voor familiebezoek. Ik wilde naar een nieuwe bril kijken en koos voor Pearle Hoogezand, omdat de zoon van mijn nicht daar werkt. Alle medewerkers waren heel vriendelijk. Maar in het bijzonder wil ik noemen dat ik zeer professioneel werd geholpen door Marcel Idsinga, die een oogmeting heeft gedaan i.v.m. mijn glaucoma en mij uitgebreid en deskundig adviseerde.

    Sterke punten
    Marcel adviseerde mij op een rustige en plezierige manier. Ik voelde mij daar echt thuis.

    Zwakke punten
    Geen.

    Prima ervaring met PearleZutphen

    na wat vervelende ervaringen met andere opticiens vandaag bij Pearle geweest voor een oogmeting en een nieuwe bril Ik had wat klachten zoals hoofdpijn en voor mijn gevoel minder scherp zien Ook was het 2 jaar geleden dat ik mijn ogen voor het laatst gecontroleerd had
    ik was wat vroeg maar werd meteen geholpen Na de oogmeting bleek dat mijn ogen nagenoeg hetzelfde zijn gebleven en dat de klachten ws ergens anders vandaan komen Duidelijk advies dat het zinloos was om een nieuwe bril aan te schaffen en afgesproken om over een halfjaar nog eens een oogmeting te doen Voor deze oogmeting werd niets in rekening gebracht Prima en eerlijke service !!

    Sterke punten
    Goede service
    eerlijk advies

    Pearle broerstraat nijmegen

    Eerste keer naar pearle en geweldig geholpen. Ondanks drukte alle tijd en vakkundige meting. 2 x teruggeweest om bril te stellen, ze nemen alle moeite om je te helpen. Super service!!

    Sterke punten
    Vriendelijk, en vakkundig

    Zwakke punten
    Geen

    Perfecte behandeling bij Pearl ! City Plaza Nieuwegein.

    Na deze middag eerst bij een niet nader te noemen concurrent te zijn geweest, waarde receptioniste niets anders kon dan op mijn vraag om nieuwe glazen in eigen montuur te willen, een kaartje liet zien en zei:"dan moet hij worden opgestuurd". Weggelopen en naar PEARL gegaan.
    Ben lief te woord gestaan, koffie gekregen,een oogmeting
    gedaan. En nieuwe glazen besteld en aanbetaald.
    Wat werd het een gelukkige dag met een heerlijk fijn gevoel!

    Sterke punten
    Zie boven.

    Zwakke punten
    Geen

    Prima service

    Al een tijdje vaste klant bij de Pearle in Capelle aan Den IJssel. Meteen een oogmeting laten doen, zag meteen alles scherper.
    Glazen zitten bij de prijs inbegrepen, iets wat ik niet van iedere opticien kan zeggen. Het kan altijd nog duurder, maar standaard ontspiegelde glazen zitten er 'gratis' bij.
    Was ook laatst terug gegaan met een kapotte monteur waarvan de glazen heel waren. Ze hebben toen alles op alles gezet om dezelfde monteur weer binnen te krijgen.
    Ik zie weer prima, dank je Pearle.

    Sterke punten
    Goede service
    Aardige mensen
    Prima prijzen
    Goede bril voor weinig.

    Zwakke punten
    Nog niet gevonden.

Bezoek Pearle

Schrijf een review