Klanten kunnen bij Pearle kiezen voor de 'Pearle Opticiens Stuurt Thuis' oftewel P.O.S.T service. Met deze service worden de contact lenzen elke maand thuis bij de klant bezorgd. Ook de vloeistof krijgt men elke maand in de brievenbus. Men kan zich voor deze dienst aanmelden bij een Pearle winkel in de burt of men kan op de webshop kiezen voor de maandelijkse contactlensabonnement. Klanten hebben niet alleen het voordeel, dat de contactlenzen en vloeistof elke maand gratis worden bezorgd, maandelijks wordt ook de betaling automatisch geregeld, men kan gebruik maken van de professionele klantenservice en men heeft recht op een gratis halfjaarlijkse contactlenscontrole.
Klanten die recht hebben op zorgvergoeding op hun bril of contactlenzen, kunnen hun vergoeding bij vrijwel alle verzekeraars direct declareren bij Pearle. Het bedrag wordt bij de kassa van de aankoop afgetrokken. Klanten die een aanvullende zorgvergoeding hebben met een vergoeding op een bril, hebben 1 keer per 2 of 3 jaar recht op een vergoeding voor een bril of contactlenzen. Het precieze bedrag dat men kan ontvangen hangt af van de verzekeraar en het verzekeringspakket.
Klanten kunnen bij Pearle ook terecht voor oogmetingen. Hier is men ervan verzekerd dat een volledig gediplomeerde opticien of hbo opgeleide optometrist de oogmetingen uitvoert. Pearle beschikt over gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).
Klanten kunnen ook online een bestelling plaatsen bij Pearle. Men kan bijvoorbeeld zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen online bestellen. Als het om een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen gaat, dan kunnen klanten online betalen middels een creditcard of via iDeal. Klanten die een maandabonnement bij Pearle afsluiten om hun lenzen maandelijks thuis te laten bezorgen, betalen de eerste maand met iDeal en daarna worden de maandelijkse leveringen via automatische incasso afgeschreven.
Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen kanten op elke werkdag van 09.00u tot en met 18.00u contact opnemen met de klantenservice van Pearle via het nummer 08002745000 (optie 2) (Gratis). Daarnaast kan men ook een brief sturen naar: Pearle Opticiens Klantenservice Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg
Onduidelijke voorlichting over
Drie brillen gekocht bij Pearle.
Zonnebril-leesbril-dagelijkse bril.
Een aanbetaling gedaan en bij het ophalen nog een klein bedrag bij te betalen stond zwart op wit.
Echter bij het ophalen was de bijbetaling zoals op de bon staat dat bedrag, en nog eens 170€ extra waar niet over gecommuniceerd was.
Dit is misleidend en erg jammer!!!
Sterke punten
Op zich vriendelijk personeel
Zwakke punten
Geen duidelijke communicatie als het gaat om de betaling en bonnen /rekening meegeven aan de klant .
Slechte service
Ik heb sinds een tijdje een bril van pearl. Bijna gelijk was er in mijn linker glas een kras. Maar, omdat ik met mijn linker oog maar voor 30% zie zag ik dat niet. Nu zijn er heel kleine krasjes. Terwijl ik krasvrij ( voorzover dat kan) glas heb. Nou ik even terug. GEEN GARANTIE want ze weten niet wat er mee is gebeurd. Dit was mijn eerste bril van pearl . En ook mijn laatste. Nog nooit krassen gehad en wel betere service.
Sterke punten
Afschuiven
Zwakke punten
Service
Zoek het zelf maar uit
Ik ben in shock, al jaren krijg ik lenzen en vloeistof via Pearl Post en meestal tot tevredenheid, maar afgelopen maand heb ik geen lenzen en geen vloeistof ontvangen. Kan gebeuren dacht ik en ik bel even, nadat ik mijn probleem heb gemeld ziet de medewerker dat één van mijn lenzen in backorder staat en daarom wordt het hele pakket niet uitgeleverd. Ik zit op de laatste druppel vloeistof dus ik vraag of ze dan in elk geval de vloeistof kunnen leveren. Dat kan niet, het pakket wordt alleen als geheel uitgeleverd. Oke, kan ik dan een fles vloeistof ophalen bij de winkel? Ja hoor, maar wel tegen betaling. Ik zeg, maar ik heb al betaald toch? Klopt, maar die bestelling wordt de komende periode nog een keer uitgeleverd. Dus zei ik: jullie kunnen niet leveren en dat moet ik betalen. Ja mevrouw, ik snap u, maar wij moeten volgens contract alleen voldoen aan de bestelafspraken en er zijn geen aflevergaranties. Bedankt Pearl
Sterke punten
Lenzen en vloeistof voldoen
Zwakke punten
Niet betrouwbaar met afspraken
POST service matig
Het formulier om verhuizingen door te geven werkt niet. Nu al twee keer overkomen dat je een bevestiging van adreswijziging krijgt, maar dit blijkbaar bij Pearle niet doorkomt. Lenzen worden telkens naar verkeerde adres gestuurd. Bij contact met de klantenservice vragen ze of ik die lenzen daar zelf niet even op kan halen. Vervolgens geef ik aan dat het verhuisformulier al langere tijd (circa 1,5 jaar) blijkbaar niet werkt. Als antwoord krijg ik dat dit een bekend probleem is en is doorgegeven aan het hoofdkantoor. Zou handig zijn als ze dit dan vermelden op de site, zodat je gewoon in een keer kan bellen voor een adreswijziging in plaats van moeten wachten op je lenzen. Vervolgens sturen ze wel de lenzen op naar het adres, maar sturen ze niet de bijbehorende lenzenvloeistof van die levering mee, dus uiteindelijk zelf vloeistof bij een drogist moeten kopen. Al met al dus geen goede ervaring met de P.O.S.T. service, terwijl je er wel flink voor betaalt.
Sterke punten
Bij scheur in lens kan je nieuwe halen in de winkel.
Zwakke punten
Duur, slechte service
Nooit meer naar Pearle
Nieuwe glazen gekocht in 2018; het montuur wilde ik houden omdat het buigbaar is en niet snel stuk gaat.Volgens degene die me hielp kon het nog prima dienst doen.
Het lijkt wel of ik mijn oude bril met de oude glazen terug heb, alleen is het montuur na de 'vernieuwing' zo uitgerekt dat hij van mijn neus glijdt. Als dat wordt bijgesteld is het na een paar dagen weer mis. De glazen heebben hetzelfde model als voor de 'vernieuwing', ook al was affgesproken dat ze afgerond zouden worden. Is dus niet gebeurd. Wat erger is: ik zie NIET beter. Bovendien zat er binnen de kortste keren weer een laagjevop de glazen waarvan me steeds wordt verteld dat dat aan een berkeerde behandeling ligt - oook al maak ik ze precies volgens hun aanwijzingen schoon.
Ik ga dus echt helemaal nooit meer naar Pearle. ik raad Pearle zonder meer af.
Slechte zaak
Had daar. Een bril gekocht naar aanleiding brief van pearle over recht op een bril gaan ze in de verkeerde maand de bril afboeken bij de zorgverzekeraar die zij tegen ze jullie hebben te vroeg gestuurd is pas in januari geldig komen ze met de rekening bij mijn die pearle of moeder bedrijf brilmij ik zij ik ga da5 nie5 betalen is niet mijn fout en heb de bril terug gebracht naar de winkel sturen ze weer een rekening die. Idioten
Sterke punten
Heel slecht
Zwakke punten
Nog slechter
Slechte kwaliteit
Ik heb al verschillende brillen gehad in mijn leven en deze van Pearle is echt de slechtste ooit! Ik heb in begin september een nieuwe bril aangekocht, voor de eerste keer bij Pearle. Bij aankoop heb ik uitstekende service gekregen, maar daar bleef het ook helaas bij Na anderhalve maand merkte ik op dat er al krassen in de glazen zaten. En dit terwijl ik goed zorg draag voor mijn bril en hem telkens goed kuis volgens de instructies van Pearle zelf. Ik ben hiermee naar de winkel gegaan, waar ze enkel maar nog meer krassen gemaakt hebben en mij beloofden om nog contact via mail op te nemen. Ik kreeg echter geen enkele mail, dus heb ik via de site nogmaals een klacht ingediend. Pas daarna kreeg ik reactie van de winkel en het enige dat ze doen is mij nieuwe glazen proberen aan te smeren! Alsof mijn bril nog niet duur genoeg was Ik heb hierop gereageerd en sindsdien geen enkele reactie meer gehad. Ze negeren gewoon klachten, wat een service! Ik heb bewust een duurdere bril gekozen deze keer om er hopelijk langer mee weg te kunnen. Dit zal duidelijk niet het geval zijn, want de kwaliteit van de glazen bij Pearle is echt teleurstellend! Bij deze: Pearle is geen aanrader! Schandalig en triestig welke kwaliteit er wordt aangeleverd.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Slechte kwaliteit en geen service bij klacht
Nooit meer
Tevredenheidsgarantie nou vergeet het maar ik ben 8 keer terug geweest met de trein naar utrecht dus ook nog een hoop kosten.
Ik kan absoluut niet goed zien met de bril iedere keer hebben ze zogenaamd weer een oplossing en dat moet ik dan echt proberen, als dit niet werkt dan krijg ik mijn geld terug. Nou dat zeiden ze al vanaf de derde keer.
Na de 8 ste keer heb ik het maar opgegeven, hoop geld kwijt en bril ligt in de vuilnisbak. Nooit meer pearl
Sterke punten
Geen of je zou goed liegen als sterk punt moeten zien
Zwakke punten
Ze leveren pruts kwaliteit
Kuttige tijden
Wachttijden als je een afspraak gemaakt duren soms 40-50 minuten! Bizar lang, kan net zo goed geen afspraak maken..
Sterke punten
Leuke dingen
Zwakke punten
Tijd
Opgelicht
Geruime tijd geleden een bril besteld van ruim 700 euro. Vandaag maar eens geïnformeerd wanneer deze gereed is. Blijkt de bril spoorloos verdwenen. Hoofdkantoor en filiaal geven elkaar de schuld; fijn om daar als klant tussen te zitten. Voorlopig nog geen oplossing in het verschiet.
klacht
Ik heb twee x een bril gekocht in Capelle a/d IJssel en ben geholpen door de hr, Bonckhorst,omdat dat zo goed was bevallen ging ik in mijn woonplaats Den-Helder ook naar Pearle op 14-11-2013
Daar werd ik geholpen oa door mevr.C.Ory-ten Best.
omdat mijn ogen verbeterd waren werden er andere glazen aangemeten daar bij werd niet verteld dat ik dan de nog bestaande bril niet meer kon gebruiken.
Na een klacht van mij hebben ze toen gratis de glazen vervangen naar de oude sterkte van de bril die ik nog gebruikte.
Ik zocht een montuur uit voor de nieuwe bril maar omdat dat nogal een groot montuur was hebben ze dunnere glazen laten maken zonder mij daar van op de hoogte te stellen.De glazen zijn normaal 57 euro per stuk en nu moest ik 87 euro per stuk betalen,dus 60 euro duurder.Door informatie bij een andere opticien kwam ik hier eergisteren achter.Toen ik verhaal ging halen bij Pearle toen zei mevr.Ory-ten Best"U zocht een groot montuur uit en als we dan de normale glazen er in plaatsen dan wordt de bril te zwaar".
Waarom vertellen ze mij dat niet bij het uitzoeken van een montuur,we hebben het over een leesbril dus wat maakt het dan uit dat daar dikkere glazen in zitten.
Als ik een auto uit ga zoeken dan begrijp ik dat die verkoper er duurdere wieldoppen er bij wilt leveren.
Maar een opticien is er net zo als er een dokter is,om je beter te maken en niet om meer winst te maken.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen goede voorlichting in het belang van de klant
Glazen zitten niet vast
Ik heb twee leesbrillen gekocht bij Pearl. De glazen zitten vast met plasticbandjes, waardoor de glazen er doorlopend uitvallen. Erg vervelend. Ik kan bijna elke week weer terug om deze er weer in te laten zetten. Zelfs bij brilletje van de Hema heb ik dit probleem niet. Erg waardeloos. Geen bril dus meer van Pearl.
Sterke punten
De Pearl winkel blijft de glazen er elke weer in te zetten.
Zwakke punten
Glazen zitten niet vast