Klanten kunnen bij Pearle kiezen voor de 'Pearle Opticiens Stuurt Thuis' oftewel P.O.S.T service. Met deze service worden de contact lenzen elke maand thuis bij de klant bezorgd. Ook de vloeistof krijgt men elke maand in de brievenbus. Men kan zich voor deze dienst aanmelden bij een Pearle winkel in de burt of men kan op de webshop kiezen voor de maandelijkse contactlensabonnement. Klanten hebben niet alleen het voordeel, dat de contactlenzen en vloeistof elke maand gratis worden bezorgd, maandelijks wordt ook de betaling automatisch geregeld, men kan gebruik maken van de professionele klantenservice en men heeft recht op een gratis halfjaarlijkse contactlenscontrole.
Klanten die recht hebben op zorgvergoeding op hun bril of contactlenzen, kunnen hun vergoeding bij vrijwel alle verzekeraars direct declareren bij Pearle. Het bedrag wordt bij de kassa van de aankoop afgetrokken. Klanten die een aanvullende zorgvergoeding hebben met een vergoeding op een bril, hebben 1 keer per 2 of 3 jaar recht op een vergoeding voor een bril of contactlenzen. Het precieze bedrag dat men kan ontvangen hangt af van de verzekeraar en het verzekeringspakket.
Klanten kunnen bij Pearle ook terecht voor oogmetingen. Hier is men ervan verzekerd dat een volledig gediplomeerde opticien of hbo opgeleide optometrist de oogmetingen uitvoert. Pearle beschikt over gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).
Klanten kunnen ook online een bestelling plaatsen bij Pearle. Men kan bijvoorbeeld zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen online bestellen. Als het om een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen gaat, dan kunnen klanten online betalen middels een creditcard of via iDeal. Klanten die een maandabonnement bij Pearle afsluiten om hun lenzen maandelijks thuis te laten bezorgen, betalen de eerste maand met iDeal en daarna worden de maandelijkse leveringen via automatische incasso afgeschreven.
Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen kanten op elke werkdag van 09.00u tot en met 18.00u contact opnemen met de klantenservice van Pearle via het nummer 08002745000 (optie 2) (Gratis). Daarnaast kan men ook een brief sturen naar: Pearle Opticiens Klantenservice Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg
Zielige zuinigheid
Net voor 700 euro aan brillen op gehaald bij Pearl Beethovenstraat in Amsterdam en dit vorig jaar ook al een keer. Als ik vraag om een klein flesje reiniger voor mijn brillenglazen moet ik dit tot mijn vebazing betalen. Dat moet van het hoofdkantoor, wordt er gezegd. Anders kloppen de kas en voorraad niet meer met elkaar!? Het gaat mij niet om die paar euro maar om het begrip service. Als ik vervolgens vraag om een dun hoesje voor mijn bril in plaats van die enorme onhandige dikke brillen dozen die bij de brillen geleverd worden moet ik daar ook een paar euro voor neertellen. Ook dit vind ik slechte service. Ik denk dat ik toch maar overstap naar de opticien van mijn moeder. Daar staat een grote fles met schoonmaak vloeistof waar je je kleine flesje mee bij kan vullen. En dat gewoon als service naar de klant. Ook heb ik van hem een brillenhoesje gekregen. Over hostmanship gesproken. Dit mis ik bij Pearl
Sterke punten
Personeel is aardig en hulpvaardig
Zwakke punten
Zielige zuinigheid als het gaat om een hoesje of reinigingsspray
Slechte service
In 2016 nieuwe leesbril gekocht(verzekerd lees de kleine lettertjes)en deze verloren december.met mijn verzekering naar het filiaal in Deventer gegaan en moest tot mijn verbazing 40 per glas bijbetalen.Deze bril ging in september 2018 kapot dus ik weer naar Pearle en daar probeerden ze mij wijs te maken dat op deze nieuwe bril de garantie van de oude bril van toepassing was.Mijn kapotte bril maar meegenomen en volgend jaar maar is bij de concurrent kijken.
Sterke punten
Mooi gelegen in het centrum.
Zwakke punten
Geen service en verder hou ik maar netjes.😡
Pearl paddepoel Groningen
Voor mijn eerste bril hier een meting laten doen. Goed geholpen en erg ontspannen sfeer. Expres de meting van de oogarts niet verteld en hun meting kwam vrijwel overeen met de oogarts. Goede en uitgebreide uitleg. De opticien dacht dat ik eerst nog even bedenktijd wilde maar tot zijn verbazing besloot ik meteen een bril uit te zoeken. Katie Je krijgt een 2e bril uit een goedkopere klasse gratis. Het hangt van de prijs van de duurste bril af uit welke goedkopere klasse je kan kiezen. Heb een bril uitgekozen voor veraf zien en een leesbril uit de goedkopere klasse. Ze hadden mij ook een dure varifocus bril aan kunnen raden maar de opticien vond 2 brillen een goede keuze.
Sterke punten
Goede uitleg. Dringen na de oogmeting niet aan dat je meteen een bril uit moet zoeken, juist het tegendeel. Geven je alle tijd om het even te overdenken. Nemen alle tijd voor oogmeting en uitkiezen bril.
Zwakke punten
Nog niet ontdekt.