Ik heb twee x een bril gekocht in Capelle a/d IJssel en ben geholpen door de hr, Bonckhorst,omdat dat zo goed was bevallen ging ik in mijn woonplaats Den-Helder ook naar Pearle op 14-11-2013
Daar werd ik geholpen oa door mevr.C.Ory-ten Best.
omdat mijn ogen verbeterd waren werden er andere glazen aangemeten daar bij werd niet verteld dat ik dan de nog bestaande bril niet meer kon gebruiken.
Na een klacht van mij hebben ze toen gratis de glazen vervangen naar de oude sterkte van de bril die ik nog gebruikte.
Ik zocht een montuur uit voor de nieuwe bril maar omdat dat nogal een groot montuur was hebben ze dunnere glazen laten maken zonder mij daar van op de hoogte te stellen.De glazen zijn normaal 57 euro per stuk en nu moest ik 87 euro per stuk betalen,dus 60 euro duurder.Door informatie bij een andere opticien kwam ik hier eergisteren achter.Toen ik verhaal ging halen bij Pearle toen zei mevr.Ory-ten Best"U zocht een groot montuur uit en als we dan de normale glazen er in plaatsen dan wordt de bril te zwaar".
Waarom vertellen ze mij dat niet bij het uitzoeken van een montuur,we hebben het over een leesbril dus wat maakt het dan uit dat daar dikkere glazen in zitten.
Als ik een auto uit ga zoeken dan begrijp ik dat die verkoper er duurdere wieldoppen er bij wilt leveren.
Maar een opticien is er net zo als er een dokter is,om je beter te maken en niet om meer winst te maken.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Geen goede voorlichting in het belang van de klant