In de dynamische wereld van online winkelen is Alensa een gevestigde naam geworden voor iedereen die op zoek is naar contactlenzen, brillen en oogverzorgingsproducten. Met een breed scala aan producten en aantrekkelijke prijzen, heeft Alensa zich gepositioneerd als de go-to plek voor online oogzorg. In deze review duiken we dieper in op wat Alensa precies te bieden heeft en waarom het zo populair is onder klanten in Nederland.
Alensa biedt een uitgebreid assortiment aan producten die de oogzorgbehoeften van hun klanten vervullen. Het assortiment omvat onder andere contactlenzen, lenzenvloeistoffen, oogverzorgingsproducten, brillen en zonnebrillen. Hieronder vindt u een overzicht van hun productcategorieën:
Alensa heeft een breed scala aan contactlenzen, waaronder:
De topmerken in hun assortiment zijn onder andere Acuvue, Air Optix, Biofinity, en Dailies, waardoor klanten verzekerd zijn van hoogwaardige producten.
Naast lenzen biedt Alensa ook een breed scala aan lenzenvloeistoffen en oogzorgproducten om de gezondheid en hygiëne van uw ogen te waarborgen. Populaire keuzes zijn onder andere AO Sept en OPTI-FREE. Deze vloeistoffen zijn essentieel voor het behoud van het comfort en de helderheid van uw contactlenzen.
Alensa verkoopt niet alleen contactlenzen, maar ook een verscheidenheid aan brillen en accessoires. Hun collectie omvat:
Alensa begrijpt dat gemak en klantvriendelijkheid cruciaal zijn voor een positieve online winkelervaring. Hier zijn enkele kenmerken van hun service:
Alensa is meer dan alleen een online winkel voor oogzorgproducten; het is een betrouwbare partner in het waarborgen van uw zicht en comfort. Met een breed scala aan producten, aantrekkelijke prijzen en uitstekende klantenservice, stelt Alensa zijn klanten in staat om zorgeloos te genieten van optimale ooggezondheid. Of u nu nieuwe contactlenzen zoekt, een stijlvolle bril of oogverzorgingsproducten, Alensa heeft het allemaal binnen handbereik.
Verwacht geen service
In een verpakking met daglenzen die ik al jaren gebruik, zaten enkele lenzen die in mijn ogen scheurden. Dit is vervelend, omdat je dan de overblijfselen uit je oog moet verwijderen. Een eenvoudige oplossing zou zijn om een nieuw doosje op te sturen en de klacht serieus te nemen. Dat zou je tenminste verwachten... Maar het is ongelooflijk hoe dit bedrijf omgaat met klachten. Ze vragen me eerst of ik de daglens kan opsturen voor kwaliteitscontrole, of ik akkoord ga met een winkeltegoed van €4,20, en of ik een oogrecept van maximaal een jaar oud wil sturen. Vervolgens wordt er verwezen naar de retour- en klachtenprocedure en algemene voorwaarden op de website. Daarnaast zijn hun e-mails zo geformuleerd dat je je bijna een lastige klant voelt. Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt dat zo weinig begrijpt van klantenbinding en geen verantwoordelijkheid neemt voor geleverde producten.
Sterke punten
Goedkoop
Zwakke punten
Slechte klantenservice
onvriendelijk klanten”service”
Ze zijn de goedkoopste… maar de kwaliteit van de lenzen was helaas niet naar tevredenheid. Ook zeer zeker niet wat ik van dit merk lenzen wat ik daar besteld heb verwacht!
Ik stuurde een mail waarin ik uitlegde dat in de 4 lenzen die ik tot nu toe uit de verpakking had gehaald, 1 lens helemaal hobbelig was, leek of er te weinig vloeistof in zat en dus niet lekker in mijn oog zat ( ik kocht voorheen dezelfde lenzen elders maar wél in een ander doosje)
De tweede lens was wel goed! Derde lens die ik dan maar als vervanger pakte voor de eerste lens, die zat dubbel in de verpakking! En daar zat dus een scherpe vouw in! Zat ook niet lekker in mijn oog. De vierde lens die ik opende was weer wel normaal.
Ik stuurde verder de vraag of er eventueel iets bij hun bekend was over deze partij lenzen ( foto meegestuurd van het doosje)
Waarop ik een zeer BOT mailtje terug kreeg dat ik de lenzen die het betrof maar terug moest sturen ivm met kwaliteit controle SAMEN met mijn oogrecept van de lenzen niet ouder dan een jaar?!
En anders??? Als je dat niet hebt?
Ik heb elders nog nooit last gehad van slechte kwaliteit lenzen van dit merk! Nog nooit!
Deze site is goedkoop = duurkoop!
Zwakke punten
Slechte kwaliteit van de lenzen en slechte onvriendelijke klantenservice
Ongekend slechte service en co
Een zonnebril op sterkte besteld voor mijn vakantie. De producten komen allemaal uit Tsjechië wat blijkt, dus het duurt een tijd voordat je bestelling er is. In mijn geval hebben ze een defect montuur opgestuurd. Dit kon alleen opgelost worden door de bril in zijn geheel te retourneren naaf Tsjechië. Laten weten dat dit te lang gaat duren om de bril tijdig alsnog goed geleverd te krijgen en ik op zoek zal moeten gaan naar een alternatief dus geld terug verzocht. Hier inhoudelijk geen terugkoppeling op gehad, puur alleen dat ze het tussentijds niet anders op zouden kunnen lossen. Inmiddels een andere bril aangeschaft op sterkte. Na een paar weken krijg ik alsnog een e-mail met de vraag of ik de gehele bril inclusief de glazen of alleen de glazen zou willen ontvangen. Omdat dit een opmaat product is, verwijzen ze naar hun voorwaarden waarin ik verplicht ben om de glazen minimaal af te nemen.
Geen open communicatie over de situatie toen ik aangaf dat hum oplossing te laat zou komen en vervolgens de klant de dupe te laten zijn voor de lange verwerkingstijden en defect leveren van producten. Ee, inhoudelijke reactie op mijn eerdere e-mail had voorkomen dat ik twee dure zonnebrillen op sterkte heb moeten afnemen. Na veel geklaag konden ze maximaal € 15,00 compenseren. Als klant voel je je totaal niet gehoord. Je bent simpelweg geen klant maar iemand die geld kost wanneer het misgaat. Dat is iets wat ze niet bij zichzelf zullen zoeken. Een passende korting, eerder communiceren of volledige retour van de bril was hier passend in geweest.
Geen Alensa meer voor mij!
Sterke punten
Die zijn er niet.
Zwakke punten
Geen begrip, geen transparante communicatie en geen oplossingsgerichtheid in specifieke situaties waarin eigen fouten gecorrigeerd dienen te worden.
Geen garantie op je producten
5 weken geleden een montuur gekocht met een fabrieksfout, 5 weken al bezig met mijn geld of een goed montuur te krijgen.
Een maand geleden heb ik een montuur besteld bij Alensa Nederland. Na een aantal werkdagen heb ik dit montuur thuis ontvangen met een fabrieksfout. Het was aan een kant niet mogelijk om het montuur open te maken om er een glas in te zetten.
Vervolgens heb ik Alensa hierover gecontacteerd en kreeg ik te horen dat ik mijn bril terug kon sturen en ik mijn geld terug zou krijgen. Vervolgens krijg ik te horen dat er krasjes op mijn montuur zitten, maar hij wel open gemaakt kan worden. Omdat mijn montuur open gemaakt kan worden, wordt hij teruggestuurd naar mij.
Hierna heb ik nogmaals het montuur ontvangen en was er nog steeds niks opgelost. Het montuur ging nog steeds aan dezelfde kant niet open. Nadat ik dit ontdekt had besloot ik gelijk weer Alensa te contacteren. Hierbij vertelde ik dat het nog steeds niet werkte en heb ik uiteindelijk een video gestuurd waarin ik duidelijk liet zien dat het montuur niet open ging.
Alensa gaf als antwoord dat ik de bril mocht terugsturen, ondanks de krassen, en dat ik een nieuwe van ze zou krijgen.
Op dit moment zijn we een aantal weken verder en heb ik een reactie ontvangen van Alensa. Hierin is mij verteld dat er krassen op het montuur zitten en ik geen nieuw montuur krijg. Alensa refereert naar hun regelement waarin staat "de producten moeten in verkoopbare toestand zijn".
Echter maakt het hierin helemaal niet uit of er krassen aanwezig zijn op het montuur, omdat door de fabrieksfout de bril nooit in verkoopbare toestand is geweest. Het is tevens niet zo dat ik mijn montuur aan het retouren ben. Alensa biedt een 2 jarige garantie op al hun producten en mijn product is nooit volgens de juiste kwaliteit geleverd, op mijn adres. Om deze reden hoort dit binnen de garantie te vallen en zal Alensa dit moeten oplossen.
Tot slot heb ik aan de telefoon een gesprek gehad met een klantenservicemedewerker. Hierin beweerde hij nog steeds dat het montuur open ging op het moment dat hij teruggestuurd was. Hierna heb ik hem gevraagd of zij dan een filmpje wilden maken waarin het montuur open ging. Deze medewerker vertelde mij het volgende "het is helaas niet mogelijk om een video van het montuur te maken dat hij niet open gaat, omdat wij te maken hebben met allemaal 'privacyregels'". Op het moment dat ze echt een werkend product hadden geleverd, hadden ze natuurlijk wel een video gestuurd. Dit bewijst maar weer dat ze hun problemen niet willen toegeven en gewoon oplossen.
Sterke punten
Die zijn er niet
Zwakke punten
- Slecht montuur
- Slechte service
- Onbetrouwbaar
NIET aan beginnen!
Had een doosje van 6 maandlenzen waarbij de 1 na de andere scheurde. Dit gemeld, maar hun reactie was dat ik alle lenzen had moeten bewaren (had de eerste 2 niet bewaard maar die daarna wel) en dat ik een verklaring van de oogarts moest overleggen waarin stond dat mij deze lenzen waren aangeraden. Ik gebruik deze al tig jaren en nooit geen problemen gehad, maar nu er ineens een heel pakje niet aan de eisen voldoet schepen ze je op deze manier af. Kreeg een vergoeding op mijn account gestort van een paar euro, maar daar kan ik niets mee want ik bestel hier NOOIT WEER! Ze wilden ook niet het saldo op mijn rekening terug storten. Helaas zie ik hier weinig recensies, maar neem van mij aan dat als er iets niet loopt zoals het hoort je niet bij de klantenservice van Alensa moet zijn. BEZINT EER GE ER AAN BEGINT!
Sterke punten
snelle bezorging
Zwakke punten
klantenservice , klacht afhandeling
Slecht product slechte service
Extreem slechte service. Had hier nieuwe lenzen besteld, helemaal volgens de specificaties die ik al jaren heb. De ontvangen lenzen waren echter niet goed, ik zag er wazig door. Contact met Alensa was vreselijk. Ze konden zogenaamd de bestelling niet terugzien dus waarschijnlijk had ik (na 31 jaar lensdrager met ongewijzigde specificaties) verkeerd besteld! Andere optie was volgens hun dat ze wellicht niet goed zouden passen... Dan zit er toch een fout in de lenzen? En ik kreeg de opmerking maar naar de opticien te moeten gaan... Terugnemen deden ze niet want seal was verbroken. Ja logisch moet ze toch dragen? Bestelde voorheen ook bij andere partijen (Vision Direct en Toplenzen) en nooit een probleem gehad. Ook niet met switchen van merk. Nooit Alensa!
Sterke punten
Prijs
Zwakke punten
Trage verzending. Geen enkele service. Producten niet goed.
Foutieve bestelling niet te controleren
Bril op sterkte besteld bij Alensa.
Helaas krijg je na je bestelling geen bevestiging met wat je hebt besteld zodat je altijd kunt nacontroleren. Na het lange wachten de bril in huis met de groeten van de fabrikant en een boel Chinese tekst. Lekker goedkoop maar niet heus. In plaats van + sterkte krijg ik glazen met een - sterkte zodat er niet doorheen is te kijken en u raad het al. Wie krijgt de schuld? De klant want die heeft geen bewijs dat hij wel een juiste bestelling heeft gedaan. De glazen a 100 Euro zijn voor de klant en Alenso trekt zijn handen er van af want er is verkeerd besteld. Nooit hiermee problemen gehad en zeker alles goed gecontroleerd volgens de meetgegevens van mijn opticiën. Klant is geen koning. Ik vindt het wel raar dat er zo veel goede ervaringen zijn met deze lui. Ik ga gewoon terug naar mijn betrouwbare leverancier die geen Chinees en Oost Europees spul aflevert.
Sterke punten
Eigen belang
Zwakke punten
eigen belang
Kras op brilglas
Ik had na 2 dagen al een kras op mijn glas.ik draag al ruim 38 jaar een bril.en heb nog nooit binnen 2 dagen een kras gehad.
Ik mocht de bril terug sturen en nagekeken op de klacht, word gezegd dat ik de bril onjuist heb schoon gemaakt.nou ik gebruik al jaren een hydrofiele luierdoek voor mijn glazen nooit problemen gehad.maar volgens hun mag ik alleen de poetsdoekje gebruiken.
Maar nu wordt de klacht geweigerd en de bril terug gestuurd.
Nou voor mij geen bril meer bij Alensa.
Sterke punten
Ze hebben wel de moeite gedaan om het na te kijken
Zwakke punten
Maar geen oplossing aangeboden
Waar is men bestelling
Men lenzen met expres levering bestelt, na 10 dagen geleden heb ik nog steeds geen levering
Sterke punten
Keuze
Zwakke punten
Levering
Slechte levering, slechte bereikbaarheid
Ik heb 4 december 2017 lenzen besteld. Goede prijs maar daar houdt het ook bij op. Eind december 2017 nog mijn lenzen niet binnen. Dus vier weken later. Meerdere keren geprobeerd te bellen, geen bereikbaarheid i.v.m. Kerstvakantie (??). Uiteindelijk maar lenzen bij een ander bedrijf gekocht want ik zat zonder. Na heel veel proberen te bellen eindelijk iemand aan de telefoon. Zij konden wel alvast twee doosjes sturen (hadden zij ook direct begin december kunnen doen!). Dat hebben zij gedaan. Goede levering binnen 1 dag. Maar....ik mis nog steeds 1 doosje lenzen. Die waren er nog niet. Dus 8 weken later... bellen? Nee, geen gehoor... Ik word hier echt wel moe van. Ik blijf het maar proberen maar in ieder geval, ondanks de lagere prijs, geen lenzen meer bij Alensa voor mij.
Jammer....
Sterke punten
Lagere prijs
Zwakke punten
Zeer slechte levering, geen updates, nauwelijks bereikbaarheid en ik zit nog steeds op een deel van mijn bestelling te wachten. Geen updates van Alensa... dat kan dus veel netter, lijkt mij. Ik ga hier niet meer bestellen.