Een zonnebril op sterkte besteld voor mijn vakantie. De producten komen allemaal uit Tsjechië wat blijkt, dus het duurt een tijd voordat je bestelling er is. In mijn geval hebben ze een defect montuur opgestuurd. Dit kon alleen opgelost worden door de bril in zijn geheel te retourneren naaf Tsjechië. Laten weten dat dit te lang gaat duren om de bril tijdig alsnog goed geleverd te krijgen en ik op zoek zal moeten gaan naar een alternatief dus geld terug verzocht. Hier inhoudelijk geen terugkoppeling op gehad, puur alleen dat ze het tussentijds niet anders op zouden kunnen lossen. Inmiddels een andere bril aangeschaft op sterkte. Na een paar weken krijg ik alsnog een e-mail met de vraag of ik de gehele bril inclusief de glazen of alleen de glazen zou willen ontvangen. Omdat dit een opmaat product is, verwijzen ze naar hun voorwaarden waarin ik verplicht ben om de glazen minimaal af te nemen.
Geen open communicatie over de situatie toen ik aangaf dat hum oplossing te laat zou komen en vervolgens de klant de dupe te laten zijn voor de lange verwerkingstijden en defect leveren van producten. Ee, inhoudelijke reactie op mijn eerdere e-mail had voorkomen dat ik twee dure zonnebrillen op sterkte heb moeten afnemen. Na veel geklaag konden ze maximaal € 15,00 compenseren. Als klant voel je je totaal niet gehoord. Je bent simpelweg geen klant maar iemand die geld kost wanneer het misgaat. Dat is iets wat ze niet bij zichzelf zullen zoeken. Een passende korting, eerder communiceren of volledige retour van de bril was hier passend in geweest.
Geen Alensa meer voor mij!
Sterke punten
Die zijn er niet.
Zwakke punten
Geen begrip, geen transparante communicatie en geen oplossingsgerichtheid in specifieke situaties waarin eigen fouten gecorrigeerd dienen te worden.