Reviews van deze auteur (104753)

Geen garantie op je producten

Review over Alensa

5 weken geleden een montuur gekocht met een fabrieksfout, 5 weken al bezig met mijn geld of een goed montuur te krijgen.

Een maand geleden heb ik een montuur besteld bij Alensa Nederland. Na een aantal werkdagen heb ik dit montuur thuis ontvangen met een fabrieksfout. Het was aan een kant niet mogelijk om het montuur open te maken om er een glas in te zetten.

Vervolgens heb ik Alensa hierover gecontacteerd en kreeg ik te horen dat ik mijn bril terug kon sturen en ik mijn geld terug zou krijgen. Vervolgens krijg ik te horen dat er krasjes op mijn montuur zitten, maar hij wel open gemaakt kan worden. Omdat mijn montuur open gemaakt kan worden, wordt hij teruggestuurd naar mij.

Hierna heb ik nogmaals het montuur ontvangen en was er nog steeds niks opgelost. Het montuur ging nog steeds aan dezelfde kant niet open. Nadat ik dit ontdekt had besloot ik gelijk weer Alensa te contacteren. Hierbij vertelde ik dat het nog steeds niet werkte en heb ik uiteindelijk een video gestuurd waarin ik duidelijk liet zien dat het montuur niet open ging.

Alensa gaf als antwoord dat ik de bril mocht terugsturen, ondanks de krassen, en dat ik een nieuwe van ze zou krijgen.

Op dit moment zijn we een aantal weken verder en heb ik een reactie ontvangen van Alensa. Hierin is mij verteld dat er krassen op het montuur zitten en ik geen nieuw montuur krijg. Alensa refereert naar hun regelement waarin staat "de producten moeten in verkoopbare toestand zijn".

Echter maakt het hierin helemaal niet uit of er krassen aanwezig zijn op het montuur, omdat door de fabrieksfout de bril nooit in verkoopbare toestand is geweest. Het is tevens niet zo dat ik mijn montuur aan het retouren ben. Alensa biedt een 2 jarige garantie op al hun producten en mijn product is nooit volgens de juiste kwaliteit geleverd, op mijn adres. Om deze reden hoort dit binnen de garantie te vallen en zal Alensa dit moeten oplossen.

Tot slot heb ik aan de telefoon een gesprek gehad met een klantenservicemedewerker. Hierin beweerde hij nog steeds dat het montuur open ging op het moment dat hij teruggestuurd was. Hierna heb ik hem gevraagd of zij dan een filmpje wilden maken waarin het montuur open ging. Deze medewerker vertelde mij het volgende "het is helaas niet mogelijk om een video van het montuur te maken dat hij niet open gaat, omdat wij te maken hebben met allemaal 'privacyregels'". Op het moment dat ze echt een werkend product hadden geleverd, hadden ze natuurlijk wel een video gestuurd. Dit bewijst maar weer dat ze hun problemen niet willen toegeven en gewoon oplossen.

Sterke punten
Die zijn er niet

Zwakke punten
- Slecht montuur
- Slechte service
- Onbetrouwbaar

reacties: