In de moderne tijd is oogzorg niet langer een luxe maar een noodzaak. Of u nu een bril draagt om beter te zien, contactlenzen voor esthetische redenen of uw oren wilt beschermen, Oogwereld biedt de expertise die u nodig heeft. Met hun uitgebreide aanbod aan brilglazen, contactlenzen en specialistische oogzorgdiensten, belooft Oogwereld een persoonlijke benadering voor elk individu.
Oogwereld onderscheidt zich door de uitstekende kwaliteit van hun diensten en producten. Het personeel bestaat uit deskundige opticiens, contactlensspecialisten, en optometristen die werken met de meest geavanceerde apparatuur. Het bedrijf biedt een breed scala aan oogzorgdiensten, van standaard oogmetingen tot specialistische onderzoeken. Wat Oogwereld uniek maakt, is de persoonlijke benadering waarbij de wensen en behoeften van de klant centraal staan, of deze nu energiek, modebewust, ingetogen of klassiek willen overkomen.
Bij Oogwereld vindt u niet alleen brillen en contactlenzen, maar ook een groot aantal gespecialiseerde brillen zoals sport- en outdoorbrillen, verkeersbrillen en multimediabillen. Daarnaast biedt het bedrijf glasopties voor zowel gewone als zonnebrillen, waaronder UV-bescherming en gepolariseerde glazen. Dit alles is verkrijgbaar in een scala aan populaire merken zoals Cartier, Chanel, Ray-Ban, en Serengeti, om er maar een paar te noemen.
Voor liefhebbers van contactlenzen biedt Oogwereld een variëteit aan opties zoals harde en zachte lenzen, dag- en nachtlenzen, en multifocale contactlenzen. Om uw ervaring te optimaliseren, worden ook onderhoudsadvies en hygiënetips gegeven. Ook zijn er speciale plannen zoals het Lensplan beschikbaar, waarmee klanten voordelig en comfortabel gebruik kunnen maken van contactlenzen.
Naast brillen en lenzen richt Oogwereld zich ook op uitgebreide oogzorgdiensten. Deze omvatten optometrie, orthoptie, CBR-keuringen, en zelfs ooglaseren. Voor mensen met slechter zicht zijn er ook low vision-oplossingen beschikbaar. Bovendien biedt het bedrijf hoorzorgdiensten aan, zoals het aanmeten van hoortoestellen en gehoorbescherming. Met een online hoortest en uitgebreide kennisbank biedt Oogwereld ook informatie over gehoorverlies en tinnitus.
Oogwereld blijft up-to-date met de laatste trends en biedt een overvloed aan stijlgroepen zoals Bold Unique, Industrial Raw, en Timeless Classic. Of u nu zoekt naar monturentrends of zonnebrillentrends, de stylisten van Oogwereld kunnen u helpen de beste keuze te maken die bij uw persoonlijkheid en levensstijl past.
De service staat bij Oogwereld op de eerste plaats. Van een microprecisie oogmeting tot een uitgebreide gezicht- en stijlanalyse, klanten kunnen rekenen op een professionele en zorgvuldige aanpak. Met behulp van geavanceerde technologieën zoals de virtuele paskamer, kunnen klanten online monturen passen voordat ze een aankoopbeslissing maken.
Oogwereld brengt oogzorg naar een hoger niveau met hun diepgaande kennis, geavanceerde technologie en klantgerichte aanpak. Of u nu op zoek bent naar een eenvoudige oogmeting, de perfecte bril, of uitgebreide oogzorg, bij Oogwereld bent u in goede handen. Met hun toewijding aan kwaliteit en innovatie, biedt Oogwereld niet alleen producten maar ook een ervaring die uw verwachtingen zal overtreffen.
Over service en vakmanschap.
Vanochtend bij Oogwereld Torica geweest die à la minute het montuur van mijn bril weer in orde maakten, zelfs zonder kosten. De bril was danig vervormd, ik had er op gestaan.
Volgens mijn “eigen”opticien” was deze bril niet meer goed te krijgen. Dat scheelde me wel zo’n €1400 . Geweldig bedankt,
hier kom ik terug.
Geen service
Kocht 2 nwe harde lenzen bij oogwereld Willensparkweg Amsterdam
Deze waren beide binnen half jaar gebroken?!?
Nog NOOIT een lens gebroken in 47 jaar tijd
Ik ben binnen mijn drukke schema de winkel Er wordt echter NIOOIT opgenomen
Dan maar langsgaan Zal wel druk zijn
Nee, zelfs bij geen klanten in de winkel wordt de telefoon niet opgenomen
Ook na mijn relaas vindt de opticien het niet de moeite waard mij te woord te staan
Laatste keer oogwereld voor mij
Judit
oogwereld Leeuwarden
Zeer akelige ervaring bij oogwereld Miedema Vellinga in Leeuwarden. Dure enkelvoudige bril gekocht met idee vermindering oog- en zicht klachten. Oogklachten zijn toegenomen en zicht met bril is niet goed. Ook heb ik last van hinderlijke reflecties in de glazen. Enige 'oplossing' die ze me \\\"bieden\\\" is me een winkel verbod geven. Ik mag winkel niet meer in. Voor service aan bril mag ik naar concurrentie. Ze geven aan dat de bril een door hun goed geleverd product is. Kan wel zijn, maar niet voor mij. Reflecties zijn dermate hinderlijk dat bril dragen overprikkelend werkt. In verte zie ik onscherp en subtiel dubbel met bril. En voor dichtbij is sterkte te zwak. Geen zicht of tevredenheidsgarantie. Ondertussen wordt er reclame gemaakt om een second opinion aan te bieden voor klanten van elders die ontevreden zijn met hun bril. Terwijl ze de eigen klant op straat zetten. Een zeer akelige ervaring bij oogwereld Miedema Vellinga in Leeuwarden.
Sterke punten
Leuk om bij oogwereld te werken misschien (of niet) Alleen maar tevreden klanten. Ontevreden klanten krijgen toegangsverbod.
Zwakke punten
Als bril niet voldoet is het pech. Geld weg.
Oogwereld Torica, Rijswijk
Mijn ervaring na meer dan 40 jaar bril dragend is perfect bij Torica Rijswijk.Ze nemen alle tijd voor je en hebben veel deskundigheid.Hartelijke dank en ga zo door.
Sterke punten
Deskundigheid, top apparatuur,klant vriendelijk
Zwakke punten
Geen
Uitstekende opticien
Oogwereld Oud-Zuid in Amsterdam is een uitstekende opticien. Vriendelijk, een goede service, een luisterend oor, deskundig en vakkundig.
Absoluut Waardeloos!!
Oogwereld Nuenen doet zich voor als een luxe kundige zaak maar is absoluut niets meer dan bijvoorbeeld een Hans Anders of ander laagdrempelig keten. Bepaalde medewerkers zijn totaal niet kundig en weten niet waar ze mee bezig zijn. En moeten absoluut iets anders gaan doen. Oppassen
iedereen als je daar naar toe gaat!!
Sterke punten
In nuenen géén! Wel dure merken. Maar geen kunde!
Zwakke punten
Veel!
Oogwereld Torica
Opticien Torica Sinds half jaar nu “Oogwereld Torica”. Veel mindere service, telefonisch niet bereikbaar, krijg antwoordapparaat met mogelijkheid tot terugbellen, echter na 3x inspreken in 3 dagen nooit terug gebeld..
Ik wacht al 2 weken op nieuwe lenzen! Nog nooit gebeurd bij Opticien Torica, in het verleden…
Zwakke punten
Niet telefonisch bereikbaar, wel inspreek mogelijkheid, echter er wordt niet terug gebeld, wisselende, steeds andere, medewerkers, veel te lange wachttijd voor bestelde lenzen
Niet tevreden meer
Over de 30 jaar klant bij voormalig Marree altijd heel erg vriendelijk en kundig geholpen. Na problemen met oog en lenzen waarbij ik niet aan kon wennen aan leesbril met hoofdpijn tot gevolg zeer onprettig en niet terecht bejegend nu bij Oogwereld aangesloten. Wel excuses gehad. Nu klant bij Pearle waar ik tot nu toe tevreden ben en wrs voor hetzelfde geld twee brillen hebt.
Sterke punten
Kundig. Meeste werknemers klantvriendelijk.
Zwakke punten
Duur. Vervelende ervaring.
Klacht over afzeggen van afspr
Afspraak afgezegd zelfde dag volgende afspraak over 2 weken ondanks klachten ogen. Ook eerdere ervaring 1jaar 20 jaar optilens ervaring geen klachten sinds oogwereld ontevreden over service. Nu opzeggen.
Zwakke punten
Zie bovenstaande reaktie
Heel blij
Ik ben heel blij met de service van oogwereld oud-zuid. Ik wilde graag contactlenzen en binnen een dag heb ik mijn contactlenzen en instructie gekregen. Het gaat erg goed
Sterke punten
Deskundigheid
Zwakke punten
-
Ongewenste Post
Deze partij stuurt ongeadresseerde post rond. Zonde van het milieu. Ik ben niet eens klant en daarnaast draag ik geen bril #verspilling
Zwakke punten
Geen oogpunt voor milleu
Oogwereld Amsterdam oud zuid: een serviceblind bedrijf
.
Ik was al dertig jaar tevreden klant van hun voorganger toen het bedrijf aan de Willemsparkweg in Amsterdam nog Oog-in-Oog heette.
Ik kom met een kapotte bril aanzetten . Een provisorische reparatie is niet mogelijk volgens hen.
De oogmeting wekt een deskundige indruk. Haast bij het bestellen van een brilmontuur op zicht is er echter niet. Dat kan volgens de medewerker wel een paar dagen later worden, hij is namelijk niet altijd aanwezig. Overduidelijk ontbreekt het aan coordinatie met collega.
In opmerkingen over de service is het bedrijf in het geheel niet geinteresseerd.
Inmiddels ben ik bij een andere opticien binnengelopen, die heeft meteen de bril provisorisch hersteld en het door mij gewenste montuur besteld.
Sterke punten
de oogmeting
Zwakke punten
ongeinteresseerdheid. slechte coordinatie tussen medewerkers,
Tevredenheid
Onlangs n bezoekje gebracht aan Oogwereld Muntplein, Amsterdam. Zeer goeie service vanaf het moment van oogmeting tot het kiezen van glazen en n bril. Ik kan niet anders zeggen dat het vakmensen zijn die heel professioneel te werk gaan en ook nog de tijd voor jou nemen. Oogwereld beschikt over hightech apparatuur dat resulteert op maatwerk en n breed assortiment aan brillen. Zeker aan te raden. Dank aan Tayfun & Berry.
Sterke punten
Vakmanschap - vriendelijkheid - goeie service
Zwakke punten
n/a
TOP service
Ik ben een aantal keer bij Oogwereld Muntplein in Amsterdam geweest, geholpen door Tayfun Selek. Uitstekende service, deskundige advies, mijn ervaring is ver boven mijn verwachting geweest. Het personeel is zeer vriendelijk. Ik ben erg blij met mijn nieuwe leesbril. Fantastische winkel dus!
Oogwereld Broekhuis Barendrecht - behoorlijk rommelig tot nu
Ik moet mijn brillen - een leesbril en een schermbril - nog krijgen, maar zover maakt het op mij allemaal een erg rommelige indruk. Op de zaterdag krijg ik als antwoord op de vraag naar de kosten van de glazen 'reken op 60 euro per glas' (waarbij leesbril en schermbril uitgebreid besproken zijn) en op maandag, na het meten en het uitzoeken van de monturen, is dat 68 euro voor de eenvoudigste leesbrilglazen en 238 euro voor de eenvoudigste beeldschermglazen. Daarop doorvragen vindt men duidelijk wat dommig van de klant. Zojuist kreeg ik een telefoontje dat ze vergeten waren 'de hoogte' te meten (als je vraagt wat 'de hoogte' is, lijkt men ook die vraag weer wat onnozel te vinden) en of ik nog even terug wil komen. Nu maar hopen dat die 1200 euro aan brillen een beetje fatsoenlijk uitpakken.
Teleurgesteld
Ik heb lenzen voorgeschreven gekregen die uiteindelijk niet goed voor me bleken te zijn. Een andere opticien van Optilens zei dat ik deze niet had mogen krijgen. Hoe kan het zijn dat binnen 1 bedrijf (Optilens Amstelveen) zoveel kwaliteitsverschillen zijn? Ik vond daarnaast de praktijkmedewerkster ongeÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂÃÂïnteresseerd
Zwakke punten
Onaardig personeel
Prettige sfeer en professioneel personeel
Ik kom hier (Oogwereld Lafeber) nu al twee en een half jaar en altijd goede ervaringen!
Men denkt met je mee en is altijd erg vriendelijk.
Ik zou deze winkel zeker aanraden!
Sinds de samenwerking met Oogwereld ook een stuk verbeterd!
Sterke punten
Prettige oogmetingen (ik vind dit altijd lastig qua aangeven hoe en wat) goede koffie en alle oogspecialismes in huis.
Grote collectie brillen.
Prettige sfeer en professioneel personeel
Ik kom hier nu al twee en een half jaar en altijd goede ervaringen!
Men denkt met je mee en is altijd erg vriendelijk.
Ik zou deze winkel zeker aanraden!
Sinds de samenwerking met Oogwereld ook een stuk verbeterd!
Sterke punten
Prettige oogmetingen (ik vind dit altijd lastig qua aangeven hoe en wat) goede koffie en alle oogspecialismes in huis.
Grote collectie brillen.
Ontevreden
Ongeveer 4 1/2 jaar geleden een Serengeti zonnebril op sterkte gekocht bij nu Oogwereld Broekhuis.
Wat is er aan de hand. De anti reflectie laag laat los. Zonder aanwijsbare oorzaak. Vanwege de kosten van de bril 750 heel zuinig op.
Ik naar Oogwereld Broekhuis.
Eerste reactie "mee" we kunnen niets voor u betekenen.
Ik verwonderd. Mevrouw dit is een Serengeti van 750 waar zonder aanwijsbare oorzaak de laag los laat en niet meer door te kijken is.
Reactie medewerkster Oogwereld Broekhuis. Oh dan ga ik wel even bellen met Bobo's eyewear.
Medewerkster belt met de vraag zit er nog garantie op glazen van Serengeti waar de laag los laat na 4 1/2 jaar.
Antwoord nee bril is daarvoor te oud! En ja dit zijn dingen die kunnen gebeuren!!!!!
Dat is toch niet te geloven. Ik vindt dat niet normaal en ben ontevreden over de aanpak en slechte service van Oogwereld. De laffe manier waarop de leverancier met de klacht omgaat.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Slechte service. Handelen niet in het belang van hun klanten.
Als deze winkel binnen bereik zou zijn, zou ik geen andere kiezen
Ik zou niet alle Oogwereld-vestigingen over 1 kam scheren. Het zijn namelijk losse opticiens die op een gegeven moment bij deze keten zijn gekomen. (corrigeer me als ik dit fout heb)
Ik ben bij de Groot Optiek (toen nog niet aangesloten bij Oogwereld) geweest omdat ik plots last kreeg van dubbelzicht.
In de jaren voordat ik hier kwam ben ik bij meerdere opticiens geweest en het lukte maar niet om erachter te komen waarom het zicht vaak niet optimaal was. Ik had toen nog geen dubbelzicht.
De eerste keer dat ik bij De Groot Optiek kwam heeft Dhr. de Groot meteen gevonden wat de oogafwijking was: keratoconus. Dit probleem werd zelfs bij de oogarts niet herkend. Met de juiste lenzen gaf dit een wereld van verschil. Doordat de onjuiste verstrooiing van het licht door deze lenzen gecorrigeerd werd kreeg alles meer glans en het dieptezicht werd daardoor ook beter (of in elk geval mooier).
Ik zou iedereen aanraden om naar De Groot Optiek te gaan. Er wordt hier echt de tijd voor je genomen en er worden geen aannames gedaan over het probleem, ze worden onderzocht.
De apparatuur die hier is vind je ook niet in veel van de grotere ketens. Dit zorgt ervoor dat ze qua diagnostiek verder kunnen gaan dan anderen en hierdoor ook gerichter kunnen doorverwijzen naar een oogarts wanneer dit aan de orde is.
In mijn geval werd alles (m.u.v. oogdruppels) vergoed door de verzekering. In de winkel konden ze ook de vergoedingen van mijn polis inzien waardoor ik nooit voor verrassingen kwam te staan.
Sterke punten
Expertise, ze kunnen verder gaan dan alleen de algemene oogmeting(en), erg vriendelijk (hartelijk), nooit onaangename verrassingen.
Zwakke punten
Geen (heb er even over nagedacht)
Komen afspraken niet na!
2 zonnebrillen online gereserveerd voor de winkel in Maastricht. Ik krijg een mail dat ik binnen 2 werkdagen bericht terug krijg om een afspraak in te plannen. Heb na de mail nog gebeld met een medewerker van Maastricht. Zei zou het in de gaten houden en mij iets laten weten. Mijn nummer ook daar door gegeven. We zijn nu 1,5 week verder en heb niks gehoord. Niet op de mail of telefonisch. Niet echt professioneel.
Sterke punten
Geen!
Zwakke punten
Een hoop!
Oogwereld Dorst in Zaltbommel heeft mijn zoon een verkeerde bril verkocht!
Op dinsdag 3 september jl. moest ik met mijn zoon naar de oogarts, tot onze verbazing moest hij aan een bril. Zelf heb ik totaal geen ervaring met brillen, dus ik dacht, ik ga naar Oogwereld Dorst, heb ik goede verhalen over gehoord, die kunnen ons wel helpen. Eenmaal daar binnen, gingen met een medewerkster monturen passen, maar na een stuk of zes had mijn zoon het wel gezien, begrijpelijk na zo'n ochtend. De medewerkster had begrip en bood mij aan om vier monturen, die goed zaten, even mee naar huis te nemen, thuis even op het gemak kijken welke wij het mooiste vonden zitten, en dan die middag even terug te komen om door te geven welk montuur wij gekozen hadden. Moet mijn zoon dan mee, vroeg ik nog aan haar, nee, zegt ze, ze zitten alle vier goed, dus hij hoeft niet perse mee. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ga 's-middags terug, bestel de glazen en 3 dagen later belde ze op dat alles binnen was. Netjes. Met het montuur afstellen bleek dat de pootjes te lang waren, de medewerker bood aan om de pootjes door te zagen, een stukje er tussen uit te doen en weer aan elkaar te lassen. Kan dat?? Ja, daar hebben wij ervaring mee, dat kan! Okay, jullie weten het, doe het maar. Uurtje later, telefoon, er was een pootje gebroken bij deze uitvoering, moest een nieuw pootje besteld worden, excuses, prima, kan gebeuren. Dus uiteindelijk was zijn bril pas donderdag 12 september klaar. Vrijdag uit school, heel zijn neusje rood bovenop, dus terug, montuur warm gemaakt, wat verbogen, prima. Die week erop ook een paar keer ermee terug geweest, telkens rode plekken op zijn neus, en mijn zoon begon zich flink te ergeren aan die bril. Adviezen in de winkel om de bril de hele dag op te houden bij mijn zoon klonken mooi, maar het lukte niet, twijfels aan de brilsterkte, maar hij zat ook niet goed... De bril reinigen met afwasmiddel, zodat het montuur niet aan zijn neus zou plakken, deed ik al. Uiteindelijk dinsdag 24 september voor de 5de keer terug, 5 keer hebben ze het montuur warm gemaakt om te kunnen verbuigen, nou zat ie in de auto naar huis te roepen dat de bril niet goed zat en hij werd er zo boos om dat hij een pootje doorbrak, precies waar ze het doorgezaagd hadden, gelijk weer terug naar de winkel. Uur later bellen ze op dat ze het pootje niet meer kunnen maken, ze wilde wel een nieuw pootje bestellen, maar omdat het montuur niet goed bij onze zoon op zijn neusje zat, adviseerde ze een nieuw montuur?!?! Ho, wie gaat dat betalen?? Jullie hebben dit montuur verkocht, jullie hebben er verstand van?? Dus ik de volgende dag naar Dorst, om het even duidelijk af te spreken, uiteindelijk mocht ik een gratis montuur uitzoeken mits de glazen overgezet konden worden, prima. Die middag had mijn zoon geen zin om brillen te passen, wat denk je zelf na zo'n eerste brillenavontuur, maar de volgende dag vond hij het goed. Montuurtje uitgezocht bij de medewerker met wie ik had afgesproken dat ik niet zou bijbetalen, ik vraag nog aan hem of dit montuur overeenkomstig is met de afspraak en dat was dit montuur zei hij. Prima, dan doe deze maar. De volgende dag, telefoon, mevrouw, dit montuur is 80 euro duurder, of ik 50% daarvan wilde betalen. Nee. Ik heb goed gezegd dat ik geen cent bij betaal, dus ik doe het ook niet, afspraak is afspraak! Hij vond het van hun uit heel reëel, kan best, maar ik heb afgesproken dat ik niks bijbetaal. Dus ik ga even later samen met mijn man naar Dorst om het montuur op te halen, wil de verzekering opzeggen, geld terug, kan allemaal niet, je voelt je dan machteloos, wordt boos, het is gewoon oneerlijk en machtsmisbruik! Uiteindelijk hebben ze de politie gebeld en zijn wij eruit gezet, zonder centen niks, alleen een kapot montuur! Ik vind dit schandalig, ben helemaal klaar met deze klerewinkel en hoop dat ie snel failliet gaat!!!!
p.s. ben vanmorgen bij een andere brillenzaak geweest, fantastisch kind-vriendelijk, glaasje ranja, snoepje erbij!! Binnen een kwartier hadden we een montuur voor onze vent!!!
Zwakke punten
Komen gemaakte afspraken niet na!
Hebben geen verstand van monturen passen bij kinderen!
Zodra ze nattigheid voelen, bellen ze de politie om van je af te zijn!