Ik ging naar de winkel in Winterswijk voor een leesbril. Geen meting, geen advies. Ik koos een montuur dat ik mooi vond qua uiterlijk en ze bepaalden mijn dioptries gewoon op basis van het lezen van een tekst op een papier. Dan gedurende 30 minuten alleen de advertentie voor de verkoop van de extra opties, die van twee brillen, ezv...
Toen ik de bril ontving, heb ik 2 weken geprobeerd om me aan te passen, maar ze waren niet eens te vergelijken met mijn oude bril, die veel minder kostte dan de nieuwe.
Ik ging naar de winkel en ze vertelden me dat de vinnen in het frame vast zitten en dat ik daarom de juiste positie moet vinden om te lezen (dit betekent dat ik mijn hoofd in dezelfde positie moet houden).
Ik vroeg of ik het frame kon veranderen en ze vertelden me kort: NEE
Hoewel mijn man na een maand ook een bril van hen kocht en ze hem vertelden dat hij binnen 30 dagen het montuur kan veranderen als hij zich er niet prettig bij voelt.
Ik kreeg de indruk dat ik in de maling werd genomen en dat ze niet om het comfort van mensen geven, maar dat ze hun producten gewoon zo snel mogelijk willen verkopen.