Klanten kunnen bij Pearle kiezen voor de 'Pearle Opticiens Stuurt Thuis' oftewel P.O.S.T service. Met deze service worden de contact lenzen elke maand thuis bij de klant bezorgd. Ook de vloeistof krijgt men elke maand in de brievenbus. Men kan zich voor deze dienst aanmelden bij een Pearle winkel in de burt of men kan op de webshop kiezen voor de maandelijkse contactlensabonnement. Klanten hebben niet alleen het voordeel, dat de contactlenzen en vloeistof elke maand gratis worden bezorgd, maandelijks wordt ook de betaling automatisch geregeld, men kan gebruik maken van de professionele klantenservice en men heeft recht op een gratis halfjaarlijkse contactlenscontrole.
Klanten die recht hebben op zorgvergoeding op hun bril of contactlenzen, kunnen hun vergoeding bij vrijwel alle verzekeraars direct declareren bij Pearle. Het bedrag wordt bij de kassa van de aankoop afgetrokken. Klanten die een aanvullende zorgvergoeding hebben met een vergoeding op een bril, hebben 1 keer per 2 of 3 jaar recht op een vergoeding voor een bril of contactlenzen. Het precieze bedrag dat men kan ontvangen hangt af van de verzekeraar en het verzekeringspakket.
Klanten kunnen bij Pearle ook terecht voor oogmetingen. Hier is men ervan verzekerd dat een volledig gediplomeerde opticien of hbo opgeleide optometrist de oogmetingen uitvoert. Pearle beschikt over gediplomeerde opticiens en contactlensspecialisten, die aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven (NUVO).
Klanten kunnen ook online een bestelling plaatsen bij Pearle. Men kan bijvoorbeeld zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen online bestellen. Als het om een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen gaat, dan kunnen klanten online betalen middels een creditcard of via iDeal. Klanten die een maandabonnement bij Pearle afsluiten om hun lenzen maandelijks thuis te laten bezorgen, betalen de eerste maand met iDeal en daarna worden de maandelijkse leveringen via automatische incasso afgeschreven.
Voor eventuele vragen en of opmerkingen kunnen kanten op elke werkdag van 09.00u tot en met 18.00u contact opnemen met de klantenservice van Pearle via het nummer 08002745000 (optie 2) (Gratis). Daarnaast kan men ook een brief sturen naar: Pearle Opticiens Klantenservice Antwoordnummer 3004 3760 VD Soesterberg
Goede service
In februari bij Pearle Hillegom een varifocale bril gekocht in februari. Ik werd erg vriendelijk geholpen. Helaas beviel deze bril niet en, ondanks dat de termijn van twee maanden al een maand verstreken was, toch het volledige bedrag terug gekregen. Dank Pearle voor deze service. Zoals jullie al zeiden: "We willen alleen tevreden klanten hebben". Nou, dat is gelukt.