Inleiding
Hans Anders is een naam die in Nederland synoniem staat voor betaalbare en kwalitatieve oog- en hoorzorgproducten. Sinds de oprichting in 1982 heeft het bedrijf zijn stempel gedrukt op de optiek- en audiologiemarkt door een combinatie van klanttevredenheid, toegankelijkheid en innovatie. Maar wat maakt Hans Anders nu precies anders dan andere ketens? In deze recensie bekijken we de verschillende facetten van het merk, zijn producten en diensten, en waarom het voor velen de favoriete keuze is geworden voor brillen, lenzen en hoortoestellen.
De Geschiedenis van Hans Anders
Hans Anders werd opgericht in 1982 met de opening van de eerste winkel aan de Zwartjanstraat in Rotterdam. Het doel was om een frisse wind te laten waaien door de destijds stugge en dure optiekmarkt. Met een focus op transparantie en betaalbare prijzen wist Hans Anders al snel een loyale klantenkring op te bouwen. De naam 'Hans Anders' was snel gekozen, mede doordat meerdere bedenkers van het concept dezelfde voornaam deelden, maar ook vanwege de unieke benadering: alles net 'anders' doen.
Productaanbod
Brillen en Zonnebrillen
Een van de grootste troeven van Hans Anders is hun uitgebreide assortiment aan brillen en zonnebrillen. Of je nu op zoek bent naar een hippe damesbril, een stoere herenbril, of speelse kinderbrillen, bij Hans Anders vind je het allemaal. De keten biedt ook speciale deals aan zoals de 3=1 actie, waarbij je drie brillen voor de prijs van één kunt krijgen. Verder kun je kiezen uit een breed scala aan merken, waaronder Hans Anders eigen merk, maar ook populaire namen zoals Ray-Ban en Calvin Klein Jeans.
Contactlenzen
Voor lensdragers heeft Hans Anders een gevarieerd aanbod aan daglenzen, maandlenzen en zelfs torische en multifocale lenzen. Enkele populaire merken binnen hun assortiment zijn Easy Wear en Biofinity. Met aantrekkelijke acties, zoals 30% korting op je eerste paar lenzen of studentenkorting, maakt Hans Anders het starten met lenzen extra aantrekkelijk. Bovendien kun je een gratis oogmeting inplannen om er zeker van te zijn dat je de juiste sterkte draagt.
Hoortoestellen en Gehooroplossingen
Naast visuele zorg biedt Hans Anders ook een breed scala aan gehooroplossingen. Van moderne hoortoestellen tot op maat gemaakte gehoorbescherming, klanten kunnen rekenen op deskundig advies en kwaliteitsproducten. Met regelmatige acties zoals 25% korting op alle hoortoestellen, maakt Hans Anders gehoorverbetering toegankelijker voor iedereen. De gratis hoortest is een geweldige manier om te beginnen met het verbeteren van je gehoor.
Service en Advies
Hans Anders staat bekend om zijn uitstekende klantenservice. Van een gratis oogmeting tot advies over welke bril het beste bij je past, het team van Hans Anders is erop gericht om de klanttevredenheid te waarborgen. Online of in de winkel kun je rekenen op deskundig advies over brillen, lenzen en hoortoestellen. Bovendien biedt Hans Anders diverse klantvriendelijke plannen aan, zoals het Bril Totaal Plan en het Bril Garant Plan, die verzekeren dat je altijd zeker bent van je aankoop.
Duurzaamheid en Innovatie
Als modern bedrijf streeft Hans Anders ernaar om milieubewust te opereren. Dit blijkt onder andere uit hun collectie gerecyclede brillen van het merk Ciircle. Deze lijn is vervaardigd uit gerecycled materiaal en oude monturen, waarmee Hans Anders bijdraagt aan een duurzamere wereld. Innovatie stopt echter niet bij duurzaamheid; Hans Anders is voortdurend bezig met het verbeteren van hun aanbod en diensten, zodat klanten kunnen profiteren van de nieuwste trends en technologieën in de optiek- en audiologiemarkt.
Conclusie
Hans Anders heeft zich in de loop der jaren bewezen als een betrouwbare en toegankelijke keuze voor optiek- en gehoorproducten. Met een breed aanbod aan brillen, lenzen en hoortoestellen weet Hans Anders klanten aan zich te binden door een combinatie van kwaliteit, service en betaalbaarheid. De focus op duurzaamheid en klanttevredenheid maakt het een merk dat niet alleen met zijn tijd mee gaat, maar ook een positieve impact heeft op de gemeenschap en het milieu. Of je nu een eerste bril zoekt, je lenzen wilt
Wees assertief bij Hans Anders
Wist ze niks van, ik zeg zoek maar op.
Staat gelijk op de eerste pagina. Nee nee ik geloof u wel. Maar dat is dan helemaal basic. Dus ik vraag of ze met basic bedoelt het montuur en variofocus glazen op sterkte zoals opgemeten. Ja klopt zegt ze. Maar zonder verzekering, anti kras, extra garantie, ontspiegeld en extra dun. Nu worden ze dik. Dus ik vraag, worden ze dikker dan het montuur? Nee dus, nou dan heb ik daar geen problemen mee. Mijn oude bril is al 5 jaar, zit nog geen krasje op, extra garantie is duurder dan de hele bril zelf net als de dunne glazen dus doe maar lekker basic, ben ik zelf ook wel van. Moest €108,- afrekenen. 😎
Sterke punten
Prima personeel, vriendelijk en behulpzaam, en ik begrijp ook wel dat ze moeten verkopen.
Zwakke punten
Het lullige brillenhoesje.
Zonnebril in hoesje
In december 2020 uiteindelijk de stap gedaan om een farifocus bril aan te laten meten. Een fijne behandeling en prima service. Nu in mei besloten om een zonnebril ook op sterkte te nemen. Nu heb ik een goedkoper eigen montuur genomen, maar de bril koste met de glazen 484 euro. Deze keer was ik bij een ander filiaal van Hans Anders omdat er geen plek was bij het filiaal van december. Vandaag haal ik mijn bril op en vroeg of deze niet in een brillendoos geleverd wordt. Het antwoord was nee, omdat de brillendozen niet gebruikt worden en dan dus slecht zijn voor het milieu.
Nu vind ik zelf dat juist de zonnebril wel in een brillendoos moet, omdat ik van plan ben hem vooral te dragen in de auto. Als je de bril zo weglegd, beschadigt hij snel. Met dit argument gaf ik toch aan dat ik graag een brillendoos bij mijn bril wil. Nu die moest ik dan maar erbij kopen. Let wel een bril van 484 euro en er kwam alleen een hoesje omheen. Mijn zus heeft ook in een filiaal(weer een ander filiaal van Hans Anders) een bril, zonnebril en leesbril gekocht en kreeg 3 dozen(rood, wit en blauw).
Ik wilde toch dit even opmerken, ik was echt heel tevreden, maar dit vind ik geen service. Misschien kan hier iets aan gedaan worden.
Zwakke punten
Niet luisteren naar de argumenten
onbetrouwbare oogmetingen
Als je geluk hebt tref je een vriendelijke en deskundige medewerker maar dat is niet altijd het geval. Het is een beetje fifty-fifty.
En wat de deskundigheid betreft: Ik heb de refractiegegevens van 3 oogmetingen bij mij in de afgelopen 5 jaar verricht bij Hans Anders vergeleken. Er zitten onverklaarbare verschillen in. Bij de twee metingen zit de cilinder (krommingsafwijking) in het linkeroog en bij de derde meting in het rechteroog. De bijbehorende as (richting van de cilinder) varieert in de metingen van 70 graden via 78 graden tot 180 graden. Verder zijn er nog verschillen in de correctiesterkte, in de visus, en in de gemeten afstand tussen de pupillen. Kortom: het is een gok of de bril correct wordt aangemeten.
Sterke punten
Lage prijs.
Zwakke punten
Onvoorspelbare deskundigheid van het personeel. Ze krijgen hiervoor maximaal 2 sterren.
Levering zonnebril!!!
7 mei naar Gouda voor een zonnebril te bestellen.
21 mei zou mijn bril klaar zijn.
De 21 kreeg ik bericht dat de bril nog niet klaar was en het zou nog een paar dagen duren voordat ik de bril op mijn neus kon zetten.
Ik heb toen een mail gestuurd dat ik op vakantie was en 8 juni weer terug zou zijn.
11 juni mail gestuurd en gevraagd wat de status van mijn zonnebril was.
Op beide mails geen reactie.
12 juni Klantenservice gebeld en daar werd aangegeven dat de bedrijfsleidster van Gouda donderdag 13 of vrijdag 14 juni contact zo opnemen en er zou dan extra korting geregeld worden.
Beide dagen geen belletje mogen ontvangen van de bedrijfsleidster.
zaterdag 15 juni maar weer zelf contact gezocht met het filiaal in Gouda en je raad het al, wist van niets!!
Gisteren mocht ik een mail ontvangen met daar in, HOERA, HOERA u bril ligt na dit een maand klaar.
Dit alles is zo jammer!!
Sterke punten
Oordeel zelf maar.
Zwakke punten
Oordeel zelf maar.
dure bril en dure hoortoestellen wat niet nodig is
Mij werden hele dure hoortoestellen aangeraden, ik zei nog dat ik niet een klein toestel moest hebben, kreeg ik toch. Het galmde erg de hoortoestellen, werd veranderd, maar later galmde het weer, ja dat hoorde zo, dat went. Ik zei, ik vind het niet handig zo'n klein toestel, met aan de ene kant het toestel voor hard te zetten en het andere toestel voor zacht te zetten, dat wil ik gewoon op ieder toestel zo hebben. Iedereen kan er mee omgaan zei Hans Anders-audiciën. Ja maar ik ben niet iedereen!
De opticiën zei dat ze met mij 3 uur was bezig geweest. Ik vraag mij dat terdege af, maar goed. Daar hamerde ze nogal op, was mijn antwoord, moet je andere baan kiezen, als je niet 3 uur met een cliënt bezig wil zijn, ja toch? Ik vraag daar toch niet om, om 3 uur met mij bezig te zijn? En toen ik een multifocus bril kreeg dacht ik, wat is dit? Ik zag geen moer met die bril. Ja u leest heel goed ermee. Ja met inspanning, maar niet normaal als ik altijd doe. En computer zag ik helemaal niks op! Ja dat is wennen en dat hebben we speciaal voor u zo gedaan en u wist ervan. Nou sorry, maar dan heb ik dat helemaal niet begrepen en had ik dat beslist niet gewild en genomen. Maar ze beloven me geld terug. Maar ze willen je gewoon dure dingen aansmeren en vinden zichzelf heel wat. Iedere andere zaak is in hun ogen niet goed genoeg, zij zijn de beste. Nee dus! Iemand met duizeligheidsklachten moet zeker niet aan een multifocusbril beginnen, slecht advies van Hans Anders !!